Se indlæg|
Legalisering
|
|
| L |
Lagt på d. 24/04-2010 05:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
Jeg har nu faaet oversat og legaliseret papirerne om foraldremyndighed, fodselsattest og navneforandring hos Ministeriet of Foreign Affair. Kan man faa den sidste godkendelse/legalisering af disse papirer hjemme i DK istedet for at tage paa Danske Ambassade i BKK.... ? Eller er det muligt at faa dette i feks Pattaya. Jeg har nemnlig kun mandag og tirsdag tilbage i Thailand og naar ambassaden siger 2-3 dage er det jo ikke sikkert at de kan naa dette... eller har de osse express gebyr og ,ulighed som hos Ministeriet of Foreign Affair.... (her var det stadig muligt med express igaar for 800 baht pr papir trods at nogen siger man ikke kan) |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 24/04-2010 05:36
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Jeg er ked af det, men du skal omkring ambassaden. Ambassaden skal verificere at den underskrift udenrigsministeriet har sat på papirerne er legitim og det kan kun den gøre. Forklar dem situationen, de er til at tale med.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 24/04-2010 11:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
Ok så må jeg til bkk mandag morgen. Havde håbet at evt konsulat i pattaya også kunne gøre det. Mon de kan sende det hjem til mig i dk så jeg ikke skal tilbage og hente det ? |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 24/04-2010 13:48
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Jeg er sikker på du godt kan få ambassaden til at sende papirerne til dig mod at du betaler portoen.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| briller |
Lagt på d. 06/06-2010 05:41
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Vi fik vores ægteskabs attest legaliseret på ambasaden, det tog altså kun 3 timer selv om de i vejledningen skrev 2-4 arbejds dage. Prøv at tale med dem de har været ret fleksible over for os. |
|
|
|
| AP7100 |
Lagt på d. 06/06-2010 07:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Hovsa.... tillader mig lige at hoppe ind i dette emne.....for jeg har lige et sporgsmaal der handler om dette legaliserings - ting...... : Vi tager nok i indevaerende maaned til BKK for at soege om Dansk pas til min soen og vi skal saa ogsaa ind paa Ministry of Foreign Affairs, men som du skriver - ja, saa skriver Ambassaden paa dens hjemmeside at det IKKE laengere kan lade sig goere med Ekspress (hvad Ekspress saa end betyder, da det jo kun skulle betyde SAMME dag !!). Kan det lade sig goere at faa foedselsattesten SAMME dag, sidde og vente, og fa den igen ?? (Derefter tager vi nemlig til Ambassaden...). Vi HAR faaet foedselsattesten oversaet til Engelsk og Ambassaden siger Okay for oversaettelsen allerede - pr. mail. Hvad koster det hos Ministry of Foreign Affairs ? Det er jo kun 1 side og dybest set blot et stempel og en underskrift, ik'.................... Takker for hurtigt svar. Jeg ved foroverigt stadig ikke helt hvilke formularer det er som jeg skal udfylde hos Ambassaden for at faa Dansk pas til min soen... det jeg laeser paa deres hjemmeside bringer mig nemlig noget i tvivl.... haaber at kunne goere det hele paa 1 dag, da vi IKKE bor i Bangkok og skal hjem igen til arbejdet !!! |
|
|
|
| Esben |
Lagt på d. 06/06-2010 08:38
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 47 |
AP7100 skrev: Hovsa.... tillader mig lige at hoppe ind i dette emne.....for jeg har lige et sporgsmaal der handler om dette legaliserings - ting...... : Vi tager nok i indevaerende maaned til BKK for at soege om Dansk pas til min soen og vi skal saa ogsaa ind paa Ministry of Foreign Affairs, men som du skriver - ja, saa skriver Ambassaden paa dens hjemmeside at det IKKE laengere kan lade sig goere med Ekspress (hvad Ekspress saa end betyder, da det jo kun skulle betyde SAMME dag !!). Kan det lade sig goere at faa foedselsattesten SAMME dag, sidde og vente, og fa den igen ?? (Derefter tager vi nemlig til Ambassaden...). Vi HAR faaet foedselsattesten oversaet til Engelsk og Ambassaden siger Okay for oversaettelsen allerede - pr. mail. Hvad koster det hos Ministry of Foreign Affairs ? Det er jo kun 1 side og dybest set blot et stempel og en underskrift, ik'.................... Takker for hurtigt svar. Jeg ved foroverigt stadig ikke helt hvilke formularer det er som jeg skal udfylde hos Ambassaden for at faa Dansk pas til min soen... det jeg laeser paa deres hjemmeside bringer mig nemlig noget i tvivl.... haaber at kunne goere det hele paa 1 dag, da vi IKKE bor i Bangkok og skal hjem igen til arbejdet !!! Expres er tilbage, du kan aflevere parpir Ministry of Foreign Affairs og betale 800 bhat pr papir, ca 3 timer sener kan du hente dem igen, du får tidspunkt at vide, hvornår de er færdig, også ligger du en halv time til, du kan godt sidde og vente der ud, men det bliver en kedelige måde at tilbringe en halv dag. |
|
|
|
| AP7100 |
Lagt på d. 06/06-2010 09:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Takker !!! Det er da et godt og brugbart svar........ Jeg har kigget paa Ministry of Foreign Affairs hjemmeside - men jeg kan ikke lige se deres aabningstider ??? Nogen der ved dette....... Ambassadens aabningstider kan jeg se paa deres site, men saa skal jeg jo ogsaa laegge transport til fra Ministry of Foreign Affair samt de ca. 4 timer som du omtaler (godt nok lang tid da !!!!!). Hvis 3 timer er kaldt Ekspress....wow.... opfattelser af tid er da en sjov stoerrelse synes jeg. 3 timer for et stempel og en underskrift.....wow, hvor vi elsker Thailand !!! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.