Se indlæg|
Taletidskort i danmark og mobil
|
|
| BoPhuket |
Lagt på d. 01/06-2010 17:39
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 28 |
Hej. Jeg er udenlandsdansker og kommer til Dk for et tre mds ophold om kort tid. Jeg vil gerne købe en brugt mobil der kan bruges til skybe samtaler. Den skal være billig, og have en god batteri tid og bruges til skybe og 3 g nettet. Udover dette har jeg ikke flere krav, da jeg bor i Thailand på 15ende år i et område uden 3g. Hvilken model skal jeg kikke efter, bedste og billigste mobil der opfylder mine krav og hvor kan jeg finde en brugt til salg 500- 1000 kr. Ps jeg har et Dansk mobil nr ved M1, som jeg har beholdt gennem mange år, det ville være fint hvis mobilen også kan bruges til data overførsel til min laptop , mens jeg er i danmark, ser at M1 har et tilbud for mobilt bredbånd. ( jeg er i gennemsnit en time på nettet om dagen for at chekke og besvare mails.) Jeg har i de sidste dage undersøgt på nettet om jeg kunne tilknytte min kone ( Thai statsborger ) til min M1 konto, Det kan jeg ikke, da jeg for en del år siden flyttede min addresse til Thailand. jeg undersøgte derefter taletids kort som ville være bedst og billigst for hende, mens hun er med mig i DK, det ser ud til at hun ikke kan få et billigt taletids kort, da vi ikke er registreret ved CR, hvordan får vi et simkort og taletidskort til min kones mobil mens hun er med mig på ferie i danmark, uden at minutprisen er 2 kr og mere? På forhand tak Sejlads i Thailand er den bedste måde at holde ferie på, væk fra hele ræset og alligevel ikke langt fra land for at være med.
|
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 01/06-2010 19:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Hej, Et alm taletidskort - til brug i DK alene - køber du i 7-11, kiosker, DSB stationer mv. Det kræver ingen form for ID at købe. Nu skriver du ikke HVOR i DK i skal opholde jer. men til internet brug vil diverse hotspots der er mange steder nok være en bedre løsning end via mobilen. Mvh Djengis Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 01/06-2010 19:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
oister skule være en god løgsin da de har en løgsin uden bindingen https://www.oiste...?uid=76505 Come As You Are
|
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 01/06-2010 19:59
|
Men Oister kræver dansk adresse og dansk CPR nummer. Så dur ikke rigtigt. Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| BoPhuket |
Lagt på d. 02/06-2010 04:00
|
|
Jeg var igang med at undersøge om jeg kunne tilknytte min kone ( Thai Pasport ) til min konto, Det kan jeg ikke, da jeg har flyttet min addresse til Thailand. jeg undersøgte derefter taletids kort som ville være bedst og billigst for hende, mens hun er med mig i DK, det ser ud til at hun ikke kan få et billigt taletids kort, da vi ikke er registreret ved cr, hvordan får vi et simkort og taletidskorttil min kones mobil uden at minutprisen er 2 kr og mere? På forhand tak . Desværre ikke jeg ikke bruge min mobilkonto da jeg ikke selv er reg. ved CR, da jeg forsøgte at oprette et nyt nr til mig , kom der en besked om at jeg ikke kan det når jeg ikke er registreret ved CR. kun mit gamle nr som jeg har haft i mange år og beholder virker, fordi det aldrig er blevet slettet. Så hvordan få min kone et billigt sim kort , så hun kan tale med hendes Thai venner der bor i Danmark. Sejlads i Thailand er den bedste måde at holde ferie på, væk fra hele ræset og alligevel ikke langt fra land for at være med.
|
|
|
|
|
Lagt på d. 02/06-2010 05:33
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Find en Kiosk eller 7/11, de har det største udvalg af kort |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 02/06-2010 05:38
|
Til din kone: Køb et taletidskort - hvilket som helst egenligt... Bre et billigt et. Køb et Call Back kort - der findes flere forskellige - bla på posthuset. Dette er LANGT den billigste løsning jeg kan se når I ikke har adresse i DK. Ellers ville en 3G mobil med fri Skype være at foretrække. Og så fylde Skype kontoen op med nogle penge og ringe med Skype til Thailand (mobil/fastnet) Du har ikke noget familie I kan få til at få et sim kort fra fx 3 eller Telenor (lige dem jeg har set reklamerer for fri Skype) Du skal så bare ha en telefon at komme sim kortet i jo. Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| stenfred |
Lagt på d. 02/06-2010 11:26
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 47 |
Lebara med optankning over internettet er klart vinderen for bøvl-fri løsninger. 49 øre i opkaldsafgift, 9 øre/minut til Thailand, 19 øre/minut til dk. Lebarakunder ringer gratis til hinanden. Man skal snakke rigtigt længe for at et fastrate-abbonnement / skype kan konkurrere med de priser. Du kan bestille et simkort på deres hjemmeside eller finde det i de fleste kiosker. |
|
|
|
| BoPhuket |
Lagt på d. 02/06-2010 17:30
|
|
Tak for de mange svar. det lyder som den bedste løsning. jeg vil købe et Lebara kort til min kone og selv overflytte nit M1 nummer når jeg har brugt mit acconto inbetaling op. Hilsen Bo
Sejlads i Thailand er den bedste måde at holde ferie på, væk fra hele ræset og alligevel ikke langt fra land for at være med.
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.