Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad er Taksin for et menneske?
havde det ikke været nok med at lave indlæg på et sprog, hvis der alligevel står det samme og evt. blot et link eller højdepunktet.
Thaksin var og er en dygtig forretningsmand, som samlede de røde til demonstrationer i starten af året, hans videotelefon taler, som blev vist på storskærm, var højdepunktet som man snakkede om hele ugen, men efter den dom du omtaler er hans vigtighed faldet, den kan dog formenlige stige igen, nu hvor rød skjortelederne er fanget.
Den thailandske regeringen ser ham som hovedmanden bag alle problemerne for tiden, jeg så lige den thailandske ambassadør i America på BBC, han sagde at spurte man 100 thaier hvem der var bag balladen ville 200 sige thaksin…

Kent27
Han er utroligt elsket i Isaan.

Jeg synes, det er fint, at han har været ude af billedet - thaiernes generelle persondyrkelse bryder jeg mig ikke om.
Så det er godt, at der er kommet andre ting på bordet end om man er for eller imod Thaksin.

fckguld
natty skrev:
Thaksin er et meget lille menneske. Mens han shopper rundt i Paris for at købe Viutton tasker til datteren, kæmper hans army videre i gaderne og risikere at blive skudt, han er da så kujonagtig som nogen kan være.
ja han er en kylling og kujon.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

hugoboerge
thaksin var ikke nogen dygtig forretningsmand.

Thaksin and his wife began several businesses while he was still in the police, including a silk shop, a movie theater, and an apartment building. All were failures and left him over 50 million baht in debt. In 1982 he established ICSI; using his police contacts, he leased computers to government agencies with modest success. However, later ventures in security systems (SOS) and public bus radio services (Bus Sound) all failed.[32][33] In April 1986, he founded Advanced Info Service (AIS), which started off as a computer rental business.

Thjaa

Livet er forkort til store problemmer

PL
- men han havde gode forbindelser, og det er vigtigt i Thailand!

Samtidig var han vel stædig, udholdende, kynisk, magt- og pengebegærlig, plus en hel masse andre gode kvaliteter der er altafgørende hvis man vil klare den som selvstændig biznessman, ikke sandt fckguldbajer?!BVDr

PL

Thjaa

skulle lige have part 2 med men PL er jo online 24/7 og naade at skrive en komotar inden jeg fik add den

Robert Kronberg
Jay skrev:
Robert Kronberg skrev:
Jo, men hvorfor er der ingen, som stemmer på at han er en rødskjorte?

fordi han ikke har meget med rødskjorterne at gøre..slet ikke længere, han er bare et symbol for dem på den uretfærdighed der hersker i Thailand. Hans støtter kickstartede en bevægelse der satte hele lavinen igang...ligesom mordet på Franz Ferdinand satte 1. verdenskrig igang..men man ville næppe sige at morderen Gavrilo Princip var manden bag 1. verdenskrig af den grund...

Hej Jay,

Det kan du have ret i, såfremt han ikke længere giver dem penge.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Thjaa
jeg troger ikke han kan give dem penge de fleste af hans penge blev jo froset fast af militer da de overtog landet med et kup safoelti har han nogen gemt i ander land men han fik fosen en fryklig masse fast selv dem han gemte i england blev frosen fast og er stati ikke blevet frigivet

Jay
denne artikel newsweek.com, fremsætter påstanden om at Thaksin er en manipulerende populist, men dog det mest demokratiske Thailand har set.

http://www.newswe.../id/238161

moon
Bvdrrr Der er der en ting der sikkert som armen i kirken eller knælen i templet Det er Thaksin der har betalt de fattige bønder og landarbejdere mellem 200 og 500 bath om dagen for at tage til Bangkok hvem skulle da ellers ?Det er måske også derfor at da man opdaget at sejren ikke var nær forlod hans kone og børn meget hurtigt Thailand og bragte sig selv i sikkerhed Thaksin var god overfor de svage og bønderne i starten indtil hans GRISKHED og PENGEBEGÆRLIGHED overtog ham og hans slæng Han har simpelhænd haft hænderne godt begravet i kagedåsen desværre for det Thailanske folk Godt vi slap af med den forbryder LOL LOL
MVH: Moon
Violin

sony
moon skrev:
Bvdrrr Der er der en ting der sikkert som armen i kirken eller knælen i templet Det er Thaksin der har betalt de fattige bønder og landarbejdere mellem 200 og 500 bath om dagen for at tage til Bangkok hvem skulle da ellers ?Det er måske også derfor at da man opdaget at sejren ikke var nær forlod hans kone og børn meget hurtigt Thailand og bragte sig selv i sikkerhed Thaksin var god overfor de svage og bønderne i starten indtil hans GRISKHED og PENGEBEGÆRLIGHED overtog ham og hans slæng Han har simpelhænd haft hænderne godt begravet i kagedåsen desværre for det Thailanske folk Godt vi slap af med den forbryder LOL LOL
MVH: Moon

Hvem betalte så 500 baht dengang de gule besatte lufthavnen, og fik lov til det uden der skete noget?
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

moon
Smile Det gjore folk fra eliten og måske folk der hadede turister og falanger det ved enhver det lidt morsomme er jo at nogle af de samme mennesker der var i lufthavnen for de gule og modtog penge har nu været i inde I Bangkok for de røde og modtaget også penge her det kan jo blive et helt fast job på et tidspunkt til mellem 200 og 500 bath om dagen uden at producere noget Penge lige ned i lommen og skidevær hvor de kommer fra Read the rules
mvh Moon
Violin

sony
Det bevisser bare at thaiere tænker ikke længere end til deres egen næsetip.

Om det er de røde eller gule så er de lige korupte, men hold da kæft hvor jeg elsker dem allesammenPfft
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

ganja
Lektor ved århus universitet Michael Gravers kalder Thaksin "Thailands nye Hitler" og holder ham ansvarlig for 3000 drab på drugdealers udført i deres hjem og i offentligheden af ukendte militære grupper. Konflikten sydpå med muslimerne tilskriver han ligeledes Thaksin. Radiointerviewet kan høres her:
http://jp.dk/radi...

A Ruby is not just a Ruby. It´s either "Man made" or "God made"
TempleMaster Mr Rabindra of Mae Sai

Where to buy 1 class genuine "God made" Rubies at the very source ? - send PM

Thjaa
jeg kan ikke forstaa at i alle heletigen taler om at de har faade penge de reed for at staa og raabe

16 menber af min kone famile lige fra hins broger til moster onkle OCV har vare der inden i korter eller linger tid og INGEN af dem har faade en BATH for at vare der ind

ok min kone broger fik godnok 200 Kg ris da han har lagt og koeret fler af de VIP rund men ingen af de ander af familen gar faade en ski og jeg har da ogsaa sport dem om de har sedt eller hoeret om nogen har faade penge for at vare en del af den baage og de siger at der var da en rykte at en lille gruppe paa en 500 personer som arbejte med at lave mad og passe plassn fik penge for det men ellers ikke

jeg ved at de har haft store indsamling til at dekke ders udgifter til alt den free mad man kunne faa der ind

HUSK !! DE gule laver en masse fryklig masse rykter for at skade rykte paa de reed det skal i ikke hoppe paa i er vel ikke saa naiv

Suk
Rolll
Med venlig hilsen Suk.

Min Thailandske blomst er et kunstvaerk...2 blommer i samme aeg, ja saadan har vi det, tak for det lille Ning !

http://www.youtub...GEccjt0Wwo

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Ninglogogiflt.gif

http://dev.cs-web.in.th/suk/index.php
thaikurt1
thjaa

Det er for at sætte de røde i et dårlig lys over for resten at thailands befolkning at man bliver ved ved at komme med det.

Jeg har selv give et beløbet til de røde for at hjælpe dem i deres kamp Sun baby

Jeg vil blive ved med at støtte dem
Redigeret af thaikurt1 d. 20/05-2010 14:07

http://nej
Suk
Det med at saette de roede i et daarligt lys, det klare de glimrende selv.

Kurt, du har blod paa dine haender, du burde faengsles oejeblikkeligt eller udvises af Thailand, det gaelder ogsaa demonstranten Thjaa......
Redigeret af Suk d. 20/05-2010 14:14
Med venlig hilsen Suk.

Min Thailandske blomst er et kunstvaerk...2 blommer i samme aeg, ja saadan har vi det, tak for det lille Ning !

http://www.youtub...GEccjt0Wwo

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Ninglogogiflt.gif

http://dev.cs-web.in.th/suk/index.php
briller
thjaa skrev:
jeg kan ikke forstaa at i alle heletigen taler om at de har faade penge de reed for at staa og raabe

Det skal ikke forstås sådan et Thaksin betaler hver enkelt demonstrant, det der menes er han kanaliserer penge til stråmænd der så iværksætter "de røde".

Jeg har også selv meget stor sympati for de rødes sag, kan man have andet med en kæreste fra Kalasin Smile

Mvh
Mads

Spring til debat: