Se indlæg|
Paragraf 9 stk 9
|
|
| ST66 |
Lagt på d. 17/05-2010 16:15
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Min Thai kæreste gennem flere år er lige nu på sit andet 3 mdr visa ophold i Danmark, og vi ønsker begge at gøre det mere permanent. Det er derfor min plan at vi i nærmeste fremtid bliver gift her i Danmark, for derefter at søge opholdstilladelse til hende. Dette kræver såvidt jeg kan se - udfyldelse af "Ægteskabserklæring" - underskrift af "Erklæring efter ægteskabslovens § 11 b om kendskab til udlændingelovens regler om ægtefællesammenføring, udfærdiget af Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration, pr. 1. juli 2005." Men nu læser jeg så i http://www.themis...loven.html § 9. Stk. 9. Opholdstilladelse efter stk. 1, nr. 1, kan ikke gives, såfremt der er bestemte grunde til at antage, at det afgørende formål med ægteskabets indgåelse eller etableringen af samlivsforholdet er at opnå opholdstilladelse. Hvordan skal denne tolkes? Såfremt vi har det godt sammen og ønsker at leve sammen, er ægteskab en naturlig vej at gå. Og som gift vil man gerne leve og bo sammen, dvs i Danmark hvor jeg har fast arbejde. Så derfor vil ansøgning om opholdstilladelse være det næste. Men stk9 kan tolkes som en "joker" for udlændingestyrelsen til uden nærmere beskrevet grund at nægte opholdstilladelse, jeg er lidt forvirret ??? |
|
|
|
| Asda |
Lagt på d. 17/05-2010 16:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 147 |
Det er hvis der er tale om et proformaægteskab. Dvs. hvis i gifter jer kun af den grund hun skal have en opholdstilladelse. Jeg formoder i gifter jer pga. af kærlighed og ønsker at leve som et ægtepar ![]() Så ingen problemer med det
Redigeret af Asda d. 17/05-2010 16:35 ![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 17/05-2010 16:36
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hej. Det skal forstås på den måde at er det sansynligt ægteskabet alene er indgået med det formål a skaffe sig ophold i Danmark skal der gives afslag. Det kan være i tilfælde hvor udlændingen har betalt penge for at blive gift. Parterne har ikke noget fælles srog og der kan derfor drages tvivl om forholdet. Aldersforskellen er så stor at der er grund til undren. Parterne har kendt hinanden i meget, meget kort tid. Da du og din kæreste har kendt hinanden over en længere tid og hun har besøgt dig i Danmark tør jeg godt sige at I intet har at frygte. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 17/05-2010 16:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Og hvori ligger så forskellen på det du skriver og det ASDA skriver? Eller skriver du bare fordi du keder dig? ![]() |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 17/05-2010 17:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
hfb
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 17/05-2010 18:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
![]() |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 17/05-2010 18:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
hfb skrev: Og hvori ligger så forskellen på det du skriver og det ASDA skriver? Eller skriver du bare fordi du keder dig? ![]() Hvis du kiger paa tiden vornaar de 2 inslad er skravet kan du se at de baekke 2 har sadt og skravet indsladet paa samme tid og hade du opdaet dette hade du ikke behoevet at bruge vores tid med at skulle laese din komotar Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
|
Lagt på d. 17/05-2010 21:34
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hfb Gider du lige holde dig til tråden, og kommer med oplysninger hvis du har nogle - hold dine dumsmarte bemærkninger for dig selv |
|
|
|
| ST66 |
Lagt på d. 18/05-2010 09:56
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Tak for svarene. Jeg ser nu intet at være bekymret over, så det er bare med at få papirerne fyldt ud og sendt afsted. |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 18/05-2010 14:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
jeg kan sige at de thailanske love har nonglunne samme pargraf da jeg gifte mig min kone som er en del elder en mig selv stusset de ogsaa foeste gang paa visa kontoret i bangkok og satte stor spoestmaal tejn op om vi virklig var mand og kone i praktis ogsaa det viste sig ogsaa at vi fik besoeg af politige et par gange som lige skulle se efter om vi enlig levet sammen og baekke gange de var paa besoeg skulle vi skaffe vinder paa der kunne bekrafte at vi faktis levet sammen og dette maate ikke vare fra min kone famile det fik vi gjort med at faa vores ringgoernig kone og betyre af legledheden til at komme hvor de kunne bekrafte at vi rand faktis var sammen og levet som mand og kone sigen har vi ikke hoeret fra dem Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/05-2010 15:29
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
thjaa skrev: jeg kan sige at de thailanske love har nonglunne samme pargraf da jeg gifte mig min kone som er en del elder en mig selv stusset de ogsaa foeste gang paa visa kontoret i bangkok og satte stor spoestmaal tejn op om vi virklig var mand og kone i praktis ogsaa det viste sig ogsaa at vi fik besoeg af politige et par gange som lige skulle se efter om vi enlig levet sammen og baekke gange de var paa besoeg skulle vi skaffe vinder paa der kunne bekrafte at vi faktis levet sammen og dette maate ikke vare fra min kone famile det fik vi gjort med at faa vores ringgoernig kone og betyre af legledheden til at komme hvor de kunne bekrafte at vi rand faktis var sammen og levet som mand og kone sigen har vi ikke hoeret fra dem Hej thjaa, Det er normal praksis i Thailand, når man søger forlængelse af ægtefællevisum (visa 0) for første gang, at de kan finde på at besøge en og vil have eksterne vidner. Jeg prøvede det personligt i 2002 i Samut Prakan. Og naturligvis kigger de, ligesom i Danmark, på forhold, der kan synes ualmindelige. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 18/05-2010 21:24
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
hfb skrev: Og hvori ligger så forskellen på det du skriver og det ASDA skriver? Eller skriver du bare fordi du keder dig? ![]() Kære Hbf & Asda ifølge reglementet på DTW er dobbelt profiler forbudt. Du er hermed udelukket med begge profiler Admin. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.