Se indlæg|
Jeg kan ikke lide min mor.Hun tager mine penge
|
|
| skytte |
Lagt på d. 05/04-2010 17:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 217 |
Jeg var med min familie til julekomsammen i sydhavnens bådeklub,da min datter sagde disse ord til mig.Var det et råb om hjælp? for da hendes mor kom lidt senere krammede hun sin mor overdrevent meget.Min datter startede for 8år siden via sin mor på Madam Pim i istegade.Og siden er det bare gået nedad bakke for min datter.Jeg ved godt at jeg får huk for dette indlæg...skidt med det,det er jo en debat side og mange af jer kender personerne.Henrik |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/04-2010 18:23
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej skytte, Du må nok komme med lidt flere oplysninger. Og hvad er fx Madam Pim? Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 05/04-2010 18:32
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
skytte skrev : Jeg ved godt at jeg får huk for dette indlæg... hvorfor skulle du få nogle hug, for sådan et indlæg, men måske det var en bedre idé at at oprette indlæget i forældregruppen, det er jo ikke alt der kommer udenforstående ved. Du kan kontakte en fra adm.gruppen for at blive tilmeldt. http://www.dansk-...group_id=7 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 05/04-2010 18:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
For Søren da, Skytte. Det er da godt nok en ulykkelig situation for samtlige implicerede... Jeg er ikke i tvivl om, at det ikke er din biologiske datter, men det er et eller andet sted også lige meget. Jeg er ikke herinde for at uddele hug, som du udtrykker det. Da du har været medlem herinde i lang tid, er jeg sikker på at du ikke kommer med et bullshit indlæg. Men hvis du vil tillade mig at komme med en kommentar. Lad være med at ligge under for hendes mor! Hvis du opfatter pigen som din datter, er det også efter min beskedne mening din pligt OG dit privilegium at varetage hendes tarv efter bedste evne. Og en karriere hos Madam Pim er den sikre vej til fortabelse. Selvom jeg ikke skal forsøge at foregøgle, at jeg kender den fulde mekanik omkring dette etablissement. Jeg ser ikke det umiddelbare problem som værende at moderen tager datterens penge, jeg ser problemet som at datteren arbejder hos Madam Pim. I betragtning af tidshorisonten, 8 år, bliver det nok vanskeligt at lave om på det. Men hvis du opfatter hende som din datter, så synes jeg - undskyld mig - at du i nogen grad har svigtet dit ansvar. At være ansat hos Madam Pim er vel ikke just noget der ser godt ud på et ungt menneskes cv. Som nyankommen ungt menneske til Danmark ligger der en lang række af muligheder åbne, ikke mindst mht. uddannelse. Jeg har set mange i 20`erne gøre det ualmindelig godt. Ikke nødvendigvis resulterende i høje uddannelser, men i gode jobs. Hvad gik der galt? Hvorfor fik hun ikke muligheden for at gribe disse åbninger? Det er svært for thailandske børn at sætte sig op imod det mødrende ophav. Livslang forpligtelse osv. tilmed selvom de fik en misrøgtet opvækst fra såvel far som mor. Skytte, jeg skal ikke postulere, at jeg kender vejen ud, men jeg synes at du skal træde langt mere i karakter, hvis du nærer ambitioner om at varetage din datters tarv. Altid nemt at sidde på sidelinjen og kommentere andre, jeg ved det. Og jeg håber ikke du tager mit indlæg ilde op, det blev postet i den bedste mening. mvh rinpoche Redigeret af rinpoche d. 05/04-2010 18:38 |
|
|
|
| Asda |
Lagt på d. 05/04-2010 18:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 147 |
Robert Kronberg skrev: ... Og hvad er fx Madam Pim? Hilsen, Robert Jeg havde samme spørgsmål. Kig f.eks. http://www.google...=madam+pim
Redigeret af Asda d. 05/04-2010 18:51 ![]() |
|
|
|
| skytte |
Lagt på d. 05/04-2010 18:58
|
Pigen er min datter ingen tvilv om det og moderen kaldes Pui og ja er blevet truet at jeg aldrig ville kunne rejse til Thailand igen hvis jeg blandede mig hvad eks lavede |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 05/04-2010 19:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Pui? ปุ๋ย. Vel valgt navn, det betyder gødning. Jeg tror at du seriøst overvurderer hvad Pui er i stand til at udrette. |
|
|
|
| dr_dem |
Lagt på d. 05/04-2010 19:45
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 98 |
Kommer nok an på hvor gammel din datter er, og Istedgade er ikke noget pænt sted. |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 05/04-2010 20:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
rinpoche skrev: Pui? ปุ๋ย. Vel valgt navn, det betyder gødning. Jeg tror at du seriøst overvurderer hvad Pui er i stand til at udrette. rinpoche har ret, ingen grund til frygt i den retning, men ok. ingen grund til at reklamere overfor eks.en når du vil holde ferie i thailand.......håber din datter kan komme på rette spor igen, jeg tror der ligger en temmelig trist historie bag dette her...pøj pøj med det Redigeret af kvindemin d. 05/04-2010 20:17 jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------ you dont pay to fuck them, you pay them to leave |
|
|
|
| skytte |
Lagt på d. 05/04-2010 21:31
|
Da min datter startede på Pim fik hun den store rundtur,seks værelser og en stripbar og så viste Pui vores datter det derblev hendes nemmesis en krukke med chips fra kunderne.Min datter kunne ikke holde nalllerne væk og begynte at tage penge hver dag (300kr) og der gik måned så blev det opdaget.Min datter skrev i dagbog |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 05/04-2010 21:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
hmmm, betaler din datter af på en dummebøde, med enorme renter pr. måned, eller er hun der frivilligt!! jeg mener, hvis der er nogen der, mod egen fri vilje, skulle det være en smal sag , at få de bule lukket. jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------ you dont pay to fuck them, you pay them to leave |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 06/04-2010 05:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
....kender godt Madam Pim natklub indefra, ejeren er kæreste med en fuldblodsrocker og som de fleste steder blandt Thaier i København, omgåes man også her div. euforiserende stoffer med liden respekt. Adskillige Thaimødre har introduceret deres døtre for Madam Pim og andre grene af det Københavnske prostitutionsmiljø, for ligesom hjemme læres De også op i at hjælpe famillien på vanlig vis. Stedet er endvidere samlested for div. lånehajer og der foregår også en del illegalt spil. Navnet Pui, siger mig dog ikke noget, men flere andre falder ind, heraf en, hvis mor, døde af alvorlig sygdom kort tid efter Hun havde introduceret dattteren for miljøet....
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| Asda |
Lagt på d. 06/04-2010 11:07
|
Undskyld jeg siger det. Men en mor der """sælger""" sin datter til dette miljø er en ufattelig dårlig mor. Det er simpelt hen langt ude ![]() Men hvad gør man ikke for at få stoffer ![]() Det er sørgeligt..... ![]() |
|
|
|
| Asda |
Lagt på d. 06/04-2010 11:11
|
Ja undskyld skytte. Mit forgående indlæg hjælper ikke dig. Mit råd er du skal søge hjælp igennem forældregruppen el.lign. Alternativ professionelt hjælp. ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/04-2010 12:02
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Skytte, du skal henvende dig til kommunens socialforvaltning, hellere idag end i morgen. |
|
|
|
| skytte |
Lagt på d. 06/04-2010 18:24
|
Min eks,jeg kan kalde hende Wandee fortalte vores datter da hun var 15½ år at hun arbejdede på en massaga klinik og at hun gerne have at datteren kom derind for at hjælpe med nogle småting bla gå tur med Pim's hund (Pim er en katoi),men vores datter startede først da jeg var rejst på ferie ud til Thailand,min søn sendte mig en fax:Mor og Annie er taget ind på Pim.Senere flyttede Pui 100 meter op ad istedgade til en kælderklinik med en meget og farverig fasade.Vores datter er idag 24½år og ifølge hendes mor er hun snart voksen dvs Pui tror hun befinder sig ude i Thailand...?. |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 07/04-2010 09:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
http://ekstrablad...441541.ece Redigeret af Thjaa d. 07/04-2010 09:38 Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 07/04-2010 15:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Efter havde læst den link som thjaa har være så sød at finde fra må jeg går ud fra at man så ved hvad for et sted det er.![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 07/04-2010 16:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Forlyder også at efter Konkurs så er Mme PIM overtaget af Maxims ejere. http://maps.googl...3612609604 . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| skytte |
Lagt på d. 08/04-2010 12:33
|
Nu når jeg er igang med at skrive om Pui (Bui) så blev vi gift i Thailand 1985,det er mange år siden,men vi er stadig gift derude.Hun har så fundet en fyr på en dating side.Han bor i Viborg og arbejder vistnok med vindmøller,og de vil til Thailand og giftes på Thai og derefter på Ambasaden.Mine børn har sagt til deres mor u kan da ikke blive gift i Thailand når du er gift med far i forvejen.Bui svarer tilbage det skal i ikke blande jer i og i siger heller ikke noget fyren. Jeg kender ikke fyrens navn en jeg håber sgu fyren læser dette indlæg |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

u kan da ikke blive gift i Thailand når du er gift med far i forvejen.Bui svarer tilbage det skal i ikke blande jer i og i siger heller ikke noget fyren. Jeg kender ikke fyrens navn en jeg håber sgu fyren læser dette indlæg