Se indlæg|
Told
|
|
| Naver |
Lagt på d. 14/03-2010 13:43
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Hej, Tænker flytte til Thailand. Er der nogen som hved om man kan tage sit bohag med i en container? Hvad siger den Thailanske told? |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 14/03-2010 19:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Hvis du har visum og div. papirer iorden så er der ingen problemer ved at få dit bohave til Thailand. |
|
|
|
| steengaard |
Lagt på d. 15/03-2010 01:10
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 24 |
Jeg har brugt dette firma et par gange.... Det tog ca. 25 dage med skib til Bkk... Prisen er ok selv om man sender paletter el. lign... Ved de også har "faste priser" på 20" og 40" containers så man ikke betaler ekstra for vægt.... ;-) ( "= Fod / Feet) http://www.fairpl...ipping.dk/ Men der mange i branchen og det kan altid betale sig at indhente tilbud !!! Specielt i disse dage hvor de alle sukker efter mere at lave.... God jagt Steengaard |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/03-2010 02:19
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ved af gode grunde ikke hvordan love og regler er i dag. Men da jeg fik alt mit jordiske gods herned i 2004 kostede det en bondegård i told og afgifter. Vidste på det tidspunkt ikke at man skal indføre godset inden for 6 mdr. efter ankomst dato til Thailand hvis man vil undgå en højere afgift, så jeg måtte af med 2 x 7% til staten. Og jeg havde med vilje værdisat alt til en meget lav sats. Alt skulle den gang noteres ned, også de enkelte enheder i alle kasser og deres værdi i DKK. Så sønneken måtte ud på containerpladsen og åbne alle flyttekasser og tælle hver bog og dims, det tog 2 weekender. Alt dette fordi jeg blev advaret. Hvis tolderne herude åbnede een kasse og fandt at indholdet ikke stemte overens med det på listen så kunne de begære hele lasten beslaglagt. Den chance turde jeg ikke tage! Jeg havde ikke penge til at betale evt. bestikkelse oven i transportomkostninger. En 42" container, fra CPH via Hamburg og skib til Lam Sebang og bil til Pattaya, incl. alt behandling og tax 378.000 Baht. Skeptikeren |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 15/03-2010 08:09
|
Noget af det I skriver rigtigt, noget mindre rigtigt- Men sådan er det jo.. Er nogen ting der skal overholdes, også er det bedst at benytte et firma der kender til forholdnede i det repektive land. Skeptikeren.. Ja det var sgu dyrt for at få den 40"fods sendt til dør Pattaya.. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 15/03-2010 08:15
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Med de priser ville jeg overveje at bruge pengene på nyt i Thailand. ![]() |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 15/03-2010 08:33
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
jeg betalte 120.000 thb for en 20 fods + 15.000 thb i bkk. ( såkaldt safe port ) dør til dør... vejle - lopburi men med den pris krig der har været vil jeg tro det er billigere nu. |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 15/03-2010 09:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Til orientering ligger prisen i Marts måned på USD 1460,00 fra pier Århus til pier BKK TPT Terminal for 1x20'DC. Hertil kommer danske & thailandske omkostninger. Der skal altid laves en pakkeliste over det man sender - listen skal også være incl. priser. tegn altid en transport forsikring - det koster ca. 1% af den oplyste værdi + transport omkostning + 10%. Personlige effekter er normalt ikke toldpligtige !! |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 15/03-2010 17:35
|
xxxx skrev: jeg betalte 120.000 thb for en 20 fods + 15.000 thb i bkk. ( såkaldt safe port ) dør til dør... vejle - lopburi men med den pris krig der har været vil jeg tro det er billigere nu. Med dagens kurs er det ca. DKK 20.000 all in.. Priskrig eller ej som du kalder det, så er det en pris som jeg ikke kan forholde mig til. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.