Se indlæg
 Udskriv debat
IBAN ved overførsel af penge til Thailand
bareMig
Hej,

Er der nogen der har erfaring med at overføre penge via netbank til en bank i Thailand. Jeg selv benytter Nordea netbank, og kan se man skal udfylde et IBAN kontonr for at overføre pengene. Har de IBAN nr. i de Thailanske banker? Eller hvordan gør man ellers?

Joe
Ja. Har prøvet det ifm. at jeg søgte om turistvisum til min kone. IBAN nummer var ikke nødvendigt. Kontonr. og navn på min kone var alt vi behøvede. Hvis der er problemer med bankoverførsel ryger pengene bare tilbage på din konto.

vh

bareMig
Men i Nordea netbank er der kun et IBAN felt, og ikke et felt til anden form for kontonr. Okay der er et felt til beløbsmodtagerns navn og adress i Thailand, men det er vel ikke nok til at overføre penge til en bankkonto på?

Joe
Jeg har selv nordea, og det var selvsamme der forvirrede mig. Ringede til min rådgiver og hun gjorde det gratis. Hvis du er fordel+ kunde, kan du sikkert få din rådgiver til det samme. Men iban nr. er altså ikke nødvendigt.

AL 48
Er det en overførsel til dig selv eller "konen"?
Normalt når jeg overfører penge til "konen", skal der oplyses navn og adr. på modtager, samt kontonr..Bankens hovedadr.,-samt IBAN/SWIFT-code. Det sidste er en kode alle banker har, også i Thailand.
Håber det kan hjælpe.

sony
hmmm jeg kan ikke sende penge til min konto uden det iban nr.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

joensen
Jeg har aldrig brugt IBASN nummeret, men du er nødt til at bruge SWIFT koden for ellers skal banken jo foretage sig noget manuelt for at få sendt pengene til udlandet og så bliver det jo dyrere.

bareMig
AL 48 skrev:
Er det en overførsel til dig selv eller "konen"?
Normalt når jeg overfører penge til "konen", skal der oplyses navn og adr. på modtager, samt kontonr..Bankens hovedadr.,-samt IBAN/SWIFT-code. Det sidste er en kode alle banker har, også i Thailand.
Håber det kan hjælpe.

Det er til mig selv, men jeg har ingen adresse i Thailand, så ved ikke hvad jeg skal skrive i det felt? (Måske min hotel adresse).

Jeg checked feltet i netbank igen og kan se at der står "IBAN nr./beløbsmodtagers konto" så jeg går ud fra at skråstregen betyder at man kan anvende enten et IBAN nr. eller et andet kontonr?

Payanak
Thailands banker benytter ikke IBAN systemet som bankerne i Europa.

Når man overfører penge til en bank i Thailand gives følgende oplysninger;

-Navn på banken der overføres til.
-Adressen på banken der overføres til.
-SWIFT adressen
-Konto nummer der overføres til
-Konto navnet der overføres til

Eks)

Bangkok Bank
BigC Ratchadamri
89/36,97/11 Bangkok Plaza Center Rachadamri Rd.
Lumphini Pathumwan Bangkok 10330

SWIFT. Address: BKKBTHBK
Account NO: 036-1-27465-5
Account name: Mr. Payanak Naga

sony
joensen skrev:
Jeg har aldrig brugt IBASN nummeret, men du er nødt til at bruge SWIFT koden for ellers skal banken jo foretage sig noget manuelt for at få sendt pengene til udlandet og så bliver det jo dyrere.

Sorry ja det er swift koden man skal bruge.
Redigeret af sony d. 13/02-2010 16:02
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

bareMig
Der står ikke noget om SWIFT i min netbank.
Kun:
IBAN/konto nr
BIC
og bankens bankkode (hvad det så end er)

Måske de anvender BIC istedet for SWIFT?

Payanak skrev:
Thailands banker benytter ikke IBAN systemet som bankerne i Europa.

Når man overfører penge til en bank i Thailand gives følgende oplysninger;

-Navn på banken der overføres til.
-Adressen på banken der overføres til.
-SWIFT adressen
-Konto nummer der overføres til
-Konto navnet der overføres til

Eks)

Bangkok Bank
BigC Ratchadamri
89/36,97/11 Bangkok Plaza Center Rachadamri Rd.
Lumphini Pathumwan Bangkok 10330

SWIFT. Address: BKKBTHBK
Account NO: 036-1-27465-5
Account name: Mr. Payanak Naga

north
Kun:
IBAN/konto nr
BIC

IBAN/konto nr= konto nummer ikke andet.
BIC = SWIFT
bankens bankkode bruger jeg ikke når jeg sender.

Webmaster
Hvad er en BIC?
BIC-koden (Bank Identifier Code) er et kendetegn, som identificerer banken. BIC-kodens længde er på 8 eller 11 tegn. De første seks tegn er altid bogstaver og resten er bogstaver og/eller tal. Det er SWIFT, som ejer og administrerer BIC systemet. BIC svarer til den tidligere anvendte betegnelse SWIFT-adresse.

BIC-koder anvendes ved overførsler til udlandet.

Sakset fra Nordea.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
SteenJ
Jeg fik selv hjælp herindefra til overførsel. Jeg har også Nordea og der er ingen problemer. Du kan læse på ND sider hvordan, men du SKAL have swift og banknummer. Adresse og andet er ligegyldigt.
mvh.

bareMig
north skrev:
Kun:
IBAN/konto nr
BIC

IBAN/konto nr= konto nummer ikke andet.
BIC = SWIFT
bankens bankkode bruger jeg ikke når jeg sender.

Perfekt. Tak

bareMig
Takker alle for hjælpen. Dette forum er en guldgruppe

roald
Bruger også Nordea netbank

Det er vigtig du udfylder "bankens BIC adresse"

"Bankens bankkode" skal ikke udfyldes.

"Bankens navn og adresse" skal ikke udfyldes

Første gang jeg sendte penge havde jeg ikke udfyldt bankens BIC adresse men kun bankens navn og adresse, så det kostede mig 100 kr. at sende

Husk at trykke "Gem beløbsmodtager" så har du gemt alle kontonr. og BIC adresse til næste gang du sender

banpai
På dette link:
http://www.thaivi...codes.html
kan man finde SWIFT koder for de Thailandske banker og deres hjemmesider

ThomasHOL
Som bonus information kan jeg oplyse at IBAN er en europæisk opfindelse og det er et krav inden for EU at alle konti skal have en IBAN kode. Bruger en bank denne standard er det meget nemmere at overføre penge mellem 2 banker i 2 forskellige lande og det er derfor også meget billigere at lave en IBAN overførsel end det er at lave en SWIFT overførsel. Det er en ren gave til økonomi afdelinger rundt omkring i EU at det nu er simpelt og entydigt at overføre penge mellem konti.

Spring til debat: