Se indlæg|
LONG-NECK I MAE HONG SON
|
|
| roald |
Lagt på d. 23/10-2008 19:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
på BESØG HOS Long neck http://www.break....29339.html |
|
|
|
| Haabet |
Lagt på d. 31/01-2010 21:25
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 21 |
http://www.flickr...@N20/pool/ Hvordan kommer jeg hen og besøger dem? Redigeret af Haabet d. 31/01-2010 21:26 |
|
|
|
|
Lagt på d. 31/01-2010 21:56
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
søg på google tast søgeordet: long neck, thailand så skal du bare se løjer! |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 31/01-2010 22:16
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
ja det er ikke noget kønt syn. Så en gruppe turister fra Europa, med rejsefører, det var lidt som om de gloede på aber i ZOO. Men de skal jo overleve, på den ene eller anden måde. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/02-2010 13:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
girobank skrev: søg på google tast søgeordet: long neck, thailand så skal du bare se løjer! Eller søg evt. på: long neck human zoo |
|
|
|
| Haabet |
Lagt på d. 01/02-2010 16:34
|
|
rinpoche skrev: girobank skrev: søg på google tast søgeordet: long neck, thailand så skal du bare se løjer! Eller søg evt. på: long neck human zoo Det jeg søger er den svært tilgængelige flygningelejr ude i junglen. De søge ord du giver mig henviser til to andre steder 300km væk! |
|
|
|
| Haabet |
Lagt på d. 01/02-2010 16:35
|
|
hanspeter skrev: ja det er ikke noget kønt syn. Så en gruppe turister fra Europa, med rejsefører, det var lidt som om de gloede på aber i ZOO. Men de skal jo overleve, på den ene eller anden måde. de skiftes til at optræde. Men det er ikke det sted som jeg søger. Det er den skulte by i bjergene som jeg søger. |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 01/02-2010 18:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
Det er misbrug af mennesker at man lade børn få disse ringe påsat, før de er gamle nok til at forstå konsekvensen, blot for at familien kan sikre sig en indkomst. Det er ikke kun en Zoo, men misbrug, og når pigerne først har fået ringe på, og er blevet ældre, så er det for sent, og de kan ikke forlade landsbyen.
|
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 01/02-2010 19:03
|
Haabet skrev: .rinpoche skrev: girobank skrev: søg på google tast søgeordet: long neck, thailand så skal du bare se løjer! Eller søg evt. på: long neck human zoo Det jeg søger er den svært tilgængelige flygningelejr ude i junglen. De søge ord du giver mig henviser til to andre steder 300km væk! Må jeg spørge, hvorfor du absolut vil ud til den flygtningelejr? Det er så godt som sikkert at du hverken kan kommer derud eller ind hvis du ikke har forbindelser. Det er ikke et sted man sådan kommer anstigende af nysgerrighed, bl.a. fordi det er et grænseområde med forhøjet sikkerhed. Men også rent moralsk. Du vil højst sandsynligt blive stoppet af militære vejafspærringer, og i bedste fald sendt tilbage hvor du kommer fra. Tidligere er det sket at Burmesiske soldater har overskredet grænsen for at forfølge oppositionen. Hvis du har en "professionel" tilgang til tingene og ikke "bare" er en nysgerrig turist, vil jeg anbefale dig at kontakte nogle organisationer som arbejder i området, eller de lokale myndigheder, som du måske kan bestikke til en tilladelse. Fra UMs rejsevejledling: "Grænsen til Burma Situationen er fortsat ustabil langs visse strækninger af den burmesiske grænse, som følge af væbnet konflikt mellem centralmagten og oprørsgrupper inde i Burma. Rejsende bør udvise forsigtighed i disse områder. Det anbefales, at rejsende, der ønsker at besøge afsidesliggende områder og områder langs grænsen, forinden forhører sig om den aktuelle situation i området hos de lokale myndigheder." Redigeret af hanspeter d. 01/02-2010 23:29 |
|
|
|
| Haabet |
Lagt på d. 02/02-2010 00:56
|
|
hanspeter skrev: Det jeg søger er den svært tilgængelige flygningelejr ude i junglen. De søge ord du giver mig henviser til to andre steder 300km væk!. Må jeg spørge, hvorfor du absolut vil ud til den flygtningelejr? Fordi jeg er en af de udelandske fjender som der advares imod alle steder i Burma. Det er så godt som sikkert at du hverken kan kommer derud eller ind hvis du ikke har forbindelser. Det er ikke et sted man sådan kommer anstigende af nysgerrighed, bl.a. fordi det er et grænseområde med forhøjet sikkerhed. Er det ikke usikkerhed du mener? Men også rent moralsk. Må jeg have lov til selv at vælge min moral! ![]() Du vil højst sandsynligt blive stoppet af militære vejafspærringer, og i bedste fald sendt tilbage hvor du kommer fra. det regner jeg med at betale mig fra. ![]() Tidligere er det sket at Burmesiske soldater har overskredet grænsen for at forfølge oppositionen. Jeg har planlagt det modsatte. ![]() Hvis du har en "professionel" tilgang til tingene og ikke "bare" er en nysgerrig turist, vil jeg anbefale dig at kontakte nogle organisationer som arbejder i området, eller de lokale myndigheder, som du måske kan bestikke til en tilladelse. Jeg er mest en meget nysgerrig turist. ![]() Fra UMs rejsevejledling: "Grænsen til Burma Situationen er fortsat ustabil langs visse strækninger af den burmesiske grænse, som følge af væbnet konflikt mellem centralmagten og oprørsgrupper inde i Burma. Rejsende bør udvise forsigtighed i disse områder. Det anbefales, at rejsende, der ønsker at besøge afsidesliggende områder og områder langs grænsen, forinden forhører sig om den aktuelle situation i området hos de lokale myndigheder." Lige dette sted har jeg trængt den burmesiske hær tilbage. tro det eller ej. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 02/02-2010 01:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Kan vi ikke få den historie om hvornår og hvordan du trængte den Burmesiske hær tilbage?
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Haabet |
Lagt på d. 02/02-2010 11:43
|
|
jesperfrb skrev: Kan vi ikke få den historie om hvornår og hvordan du trængte den Burmesiske hær tilbage? Nej det kan jeg ikke gøre på internettet. Men et eksempel kunne være at Jeg forklarede hvordan de skulle gå efter den værste af officererne. Når den værste af officererne var på patrulje omgivet af sine hundredvis mænd så skulle de med et stort antal ligge i baghold nær stien med armbryster. Og nogen andre skulle ligge længer væk med geværer. Så når patruljen kom så skulle dem med geværerne skyde nogen få skud så alle lage sig ned i dækning og når så officeren efter nogen tid på jorden rejste sig og beordrede alle til at rejse sig så skulle han møde en regn at bolte (armbrystpile). Hvorefter at geværskytterne skulle begynde at skyde igen, så alle armbrystskytterne kunne slippe væk. Det lykkes delvist. Officeren døde samme med to soldater. Det var ikke meningen at soldaterne skulle rammes. Men måske blev de kun såret, da de sårede soldater in Burma bliver skudt. Men efter dette er officererne blevet mere forsigtige. |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 02/02-2010 11:50
|
"Fordi jeg er en af de udelandske fjender som der advares imod alle steder i Burma" Hvis du har så meget lyst til at møde burmasere, hvorfor får du så ikke et turistvisum til Burma. Det er tusind gange nemmere, meget interessant og med mange dejlige mennesker, lidt af en øjenåbner. Men hvis nogen spørger dig om noget politisk eller hvad du synes om regimet, så gå ikke ind i problematikken, drej samtalen et andet sted hen. Dem som spørger er højst sandsyligt håndlangere fra regimet, det kan i værste fald gå ud over andre burmesere du måske er blevet venner med. Og så lige et godt råd, prøv ikke at lege kispus med det burmesiske militær. Det kan kun gå dig galt. Det er der rigeligt mange udenlandske tosser, som i den gode sags tjeneste, har prøvet på. |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 02/02-2010 11:52
|
troll, hvis fantasi ikker fejler noget, eller måske lige omvendt, fantasien løber af med den gode mand, så han tror det er virkelighed. Bør indlægges akut på adfeling O. Han kan sikkert også finde flygtningelejren uden vores hjælp, måske i blinde.
Redigeret af hanspeter d. 02/02-2010 11:56 |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 02/02-2010 15:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Endelig har Danmark fået sit eget svar på Rambo. Forgængeren Helge Adam Møller leverede heller ikke rigtig varen i den rolle. Velkommen - jeg ser frem til flere historier fra fronten. Held og lykke med det. ![]() |
|
|
|
| Haabet |
Lagt på d. 02/02-2010 16:27
|
|
hanspeter skrev: Hvis du har så meget lyst til at møde burmasere, hvorfor får du så ikke et turistvisum til Burma. Fordi jeg så kommer i fænglse, da det ikke gælder for “terorister" Og så lige et godt råd, prøv ikke at lege kispus med det burmesiske militær. Det kan kun gå dig galt. Det er der rigeligt mange udenlandske tosser, som i den gode sags tjeneste, har prøvet på. Jeg har tænk mig at holde mig på den Thailandske side af grænsen, det meste af tiden. |
|
|
|
| Haabet |
Lagt på d. 02/02-2010 16:32
|
|
hanspeter skrev: troll, hvis fantasi ikker fejler noget, eller måske lige omvendt, fantasien løber af med den gode mand, så han tror det er virkelighed. Bør indlægges akut på adfeling O. Han kan sikkert også finde flygtningelejren uden vores hjælp, måske i blinde. Jeg mangler en bus imellem Chiang Mai og Mae Hong Son, hvis der findes en sådan.. |
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 02/02-2010 16:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 408 |
Jeg mangler en bus imellem Chiang Mai og Mae Hong Son, hvis der findes en sådan.. En ting er da helt sikkert du har da ikke haft din base i Chiang Mai for så burde du da vide hvor man tager bussen til Mae Hong Son eller for den sags skyld at der flyver et fly der op Hilsen Cesse Redigeret af cesse d. 02/02-2010 16:46 |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 02/02-2010 16:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
Haabet skrev: hanspeter skrev: Hvis du har så meget lyst til at møde burmasere, hvorfor får du så ikke et turistvisum til Burma. Fordi jeg så kommer i fænglse, da det ikke gælder for “terorister" Og så lige et godt råd, prøv ikke at lege kispus med det burmesiske militær. Det kan kun gå dig galt. Det er der rigeligt mange udenlandske tosser, som i den gode sags tjeneste, har prøvet på. Jeg har tænk mig at holde mig på den Thailandske side af grænsen, det meste af tiden. Jeg er lidt nysgerrig, for jeg har mødt mange slags mennesker i mit liv, men når du nu offentligt (dog under dæknavn) kalder dig selv for terrorist, så bliver jeg endnu mere nysgerrig. Hvis du vitterlig er terrorist, så forstår jeg godt, at du er under dæknavn, men hvis du "blot" er terrorist i Burma, så forstår jeg ikke, hvorfor du ikke kan fortælle lidt mere. Samtidig må jeg sige, at jeg ikke bryder mig om, når folk praler af at være skyldige i folks død. Og selv hvis der var tale om, at man vitterligt have slået onde mennesker ihjel (Hitler, bin Laden, eller hvad ved jeg), så mener jeg stadig, at det er usmageligt at prale med det. Der er desværre tilfælde i denne verden, hvor folk må slås ihjel, men at prale med det... Jeg kender modstandsfolk fra anden verdenskrig, som har måttet likvidere andre danske modstandsfolk, der havde givet oplysninger til Tyskland med voldsomme følger, men ingen af disse modstandsfolk har nogen sinde pralet af, hvad de havde gjort. Det er tværtimod noget, som de har bekendt i en fortrolig samtale efter mange års venskab. Selv når man er på de "godes" side, så kan man ikke prale af sådanne ting. Derfor sidder jeg med en fornemmelse, at at du er en troll... |
|
|
|
| Haabet |
Lagt på d. 02/02-2010 16:57
|
|
thamarai skrev: Det er misbrug af mennesker at man lade børn få disse ringe påsat, før de er gamle nok til at forstå konsekvensen, blot for at familien kan sikre sig en indkomst. Det er ikke kun en Zoo, men misbrug, og når pigerne først har fået ringe på, og er blevet ældre, så er det for sent, og de kan ikke forlade landsbyen. Nu er det sådan at de lever i en anden verden. Både voksene og børn er mange tusende år gamle ånder. Det er altså børnenes ånd eller vilje som selvbestemmer om de vil gå med halsringe eller ej, hvis forælderne altså har råd. Pigerne kan godt forlade landsbyen, men de færeste har lyst til at gifte sig med en vestlig-mand eller thai-mand for så at blive underkuet. Ofte holder de en pause med halsringen inden de førsøger at gifte sig som 12-13 årig. Hvis de forlader landsbyen for at købe ind, så dækker de halsen til med en klud. I principet er kønnene ligestillet, men da manden flytter ind hos svigermor intil de bliver smidt ud og bygger en hytte ved siden af. Så er konerne bedre stillet end mændene. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

tro det eller ej.