Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
http://www.dansk-thai.dk
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 17/01-2010 16:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
jeg har varet paa denne forum i fler aar og nogen gang er det en ragti derlig forum men det er desvere kun nogen gang de fleste gang er der altig naade gal fler har sport mig vor de kunne finde oplysning om thailand og jeg har i langtid sagt at de kunne gaa paa http://www.dansk-... for paa den forun var der en held masse folk som bode i thailand eller har rejst i ladet i i fler aar som helt sikker kunne hjelpe dem med ders spoestmaal vis jeg ikke kunne selv svare paa ders spoestmaal men det er jeg stoppet med fler af dem er kommet tilbage og spoert mig vordan det kunne vare at jeg fik dem ind paa denne boernehave og det var bestemt ikke naade de oensker at bruge ders tid paa at laese ragti mange af disse inslad i laver er ragti gode men der er altig en eller 2 der lige skal komme med en dum spoej eller komotar og saa faar hele traaden til at handle om dette og som saa betyre at de folk der lige kommer paa for at laese eller at stille et spoestmaal loeber ders vej igen foer de enlig faar ders svar eller naade godt ud af denne hjemmeside syns i virklig selv at det er sordan en forum vi oensker at have os at til sist at der ikke kommer nogen nye til og alle dem som kiger forbi rykker sig i ders haar og loeber vaek det syns jeg bestemt ikke vis i saa gerne vil have sordan en forum hvor det gaar ud paa at svine hianden saa meget til man nu kan saa lav da en forum for dette der er saa mange steder paa naettet vor man kan lave en gratis forum og saa kunne i jo bruge en af dem til dette hvor vi ander der enlig gerne vil bruge denne forum til at fortelle ledt om thailand og hvad man oplever i dette land kunne faa lov til dette uden alle de maerklig komotar og personlig angrab det vil helt sikker goere denne forum sjover at laese for ny kommer og ander godt folk jeg personlig faar minder og minder loest til at komme paa denne forum og laese hvad folk har oplevet eller ders info da jeg ved at naar jeg begoenner at laese at jeg nesten altig skal loebe ind i et indslad vor en person angriber en anden person og som ikke handler en ski om hvad insladet enlig er om MvH Thjaa Til alle jer der aldri persoinlig amgriber ander forset med dette Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 17/01-2010 16:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Jeg nægter at tro på, at ovenstående indlæg kan menes alvorligt. Det er da en fornærmelse ud i alle hjørnerne. Jeg kan erfare, at du har en forkærlighed for at udtrykke, at du er ordblind m.v.. Dette har jo intet med intelligens at gøre, hvorfor det vel også kan forlanges, at du ikke prøver at gøre dig selv til martyr. Ordblindhed eller dysleksi, som er den latinsk/engelske betegnelse, er et begreb som bruges om betydelige vanskeligheder med læsning og skrivning, som ikke kan forklares med hverken mangelfuld skoleuddannelse eller manglende intelligens. Ordet Ordblindhed blev lanceret i en doktorafhandling af øjenlægen Henning Buhl Skydsgaard, som påviste ordblindhedens arvelighed. Kernen i dysleksi er vanskeligheder med det fonematiske princip, som er det grundlæggende i vores alfabetiske skriftsystem. Det fonematiske princip er, at hvert bogstav - i princippet - svarer til en lyd. Er man ordblind/dyslektiker, har man vanskeligheder med at sammenholde lyd og bogstaver på en systematisk måde. Ordblindhed findes i alle tænkelige grader. Langt de fleste ordblinde kan via den rigtige undervisning lære at læse og skrive, men de vil typisk fortsat have læse-skrivevanskeligheder i en eller anden grad. Der findes i dag flere kompenserende it-hjælpemidler og løsninger til online oplæsning, der alle kan læse teksten op vha. talesyntese. En række af it-hjælpemidlere kan give den ordblinde ordforslag, mens vedkommende skriver. Da jeg sad i rullestol, måtte jeg bruge andre metoder for at hjælpe mig selv ud af denne situation. Dette bevirkede mange års opslidende træning på krop og sjæl. Jeg mener selv jeg fungerer okay. Min hjerneskade kan måske diskuteres, men jeg arbejder stadig med dette problem, og jeg må nok arbejde med det problem resten af livet. Jeg kan jo bruge den samme provokerende underskrift som dig. Jeg er hjerneskadet og det har jeg sgu lov at være o.s.v. |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/01-2010 16:59
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hvorfor er hans indlæg fornærmende? han skriver jo bare sin mening, og hvorfor blander du hans ordblindhed ind i det?? |
|
|
|
| blume |
Lagt på d. 17/01-2010 17:02
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Thjaa Nu starter du en ny tråd, hvor du nok ikke får de svar du søger. Jeg syntes at vore side er underholdende og nyder de forskelligartede indlæg, og på baggrund af vores forskellige erfaringer med arbedjsliv og og de vilkår vi har oplevet, vil vi tolke og læse diverse indlæg meget forskelligt ![]() Det er der ikke noget galt med det er livet, spring de indlæg over- sig til dig selv nåeeee det var dog underligt men? Det betyder ikke så meget for min virklighedsopfattelse ![]() Det her kan nemt udvikle sig til en rigtig tudeside ![]() Med venlig hilsen fra Fyn blume ![]() Ps:Jeg nåede ikke at skrive indlægget færdigt før at der var startet en ny "krig"
Redigeret af blume d. 17/01-2010 17:05 |
|
|
|
| Jesse James |
Lagt på d. 17/01-2010 17:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 166 |
Niels Bohr var også ordblind og han klarede sig dog ret godt i livet fik Nobel-medalje i Atom Fysik.
Redigeret af Jesse James d. 17/01-2010 17:14 Hr Olsson
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 17/01-2010 17:25
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Jeg vil gerne henvise jer til: http://www.dansk-...dmore=1097 Tak Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 17/01-2010 20:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
sune tak for alle de info omkrang ordblind og denne betyning men jeg vil saa lige informer dig om at alt dette faar en ordblind af vige naar han har vare paa AOF ordblind skole naa men jeg vil da gerne svare dig jeg har min under skraft PGA at 50% af de gang jeg skrav kom der altig lige en der vil komoter alle mine stave fejl og skoenne sig at sige at jeg bare kunne bruge alle mulig hjelpe programmer og jeg skulle vare gang svare det samme igen og igen nej det kan jeg ikke for naar man skriver et ord forkert vil den altig komme ud med mange vald mudligheder og da jeg ikke viste vilken jeg skulle vaelge vil det jeg skrav blive naade total volapyk da det jo vare mange gang at jeg vil vaelge det forkerte ord.. og det betoeg at den traad jeg skrav i ligepluslig kom til at handle om de par stave fejl jeg hade i det jeg skrav en hvad det enlig handlet om og igen igen blev en traad oedlagt med en held masse andet gang brak en hvad folk enlig var igang med at diskoter efter jeg satte dette paa her det faktis betyet at INGEN har lavet en komotar paa at jeg var ordblind IND TIL NU og som betyning at mine stave fejl ikke har varet med til at oedlaekke et traad Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 18/01-2010 03:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg har efterhånden være på denne side i mange år og har fuldt udvindingen den gang vi ikke hvad så mange og så til i dag hvor der er mange medlemene. Jo flere medlemene.der er jo flere forskellig meningen kommer der frem og det ske at nogen glemmer at der er nogen retningslinje der skal overholdet. Jeg har i meget langt tid kun læse de forskelle tråde og indlæg da uden at skrive et svar. Da mange af dem ikke henvender til det jeg har brug for i forbindet med mit ophold i Thailand eller at de har være at sådan at der ligefrem ikke er værd at svare på da det er blevet personhetze. Men derfor synes jeg stadig at mange kan få de oplysning der søger her og at jeg stadig henviser til den side hvis nogen skal havde hjælpe ang thailand. Redigeret af thaikurt1 d. 18/01-2010 03:07 |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 18/01-2010 04:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
thjaa skrev: jeg har varet paa denne forum i fler aar og nogen gang er det en ragti derlig forum men det er desvere kun nogen gang de fleste gang er der altig naade gal fler har sport mig vor de kunne finde oplysning om thailand og jeg har i langtid sagt at de kunne gaa paa http://www.dansk-... for paa den forun var der en held masse folk som bode i thailand eller har rejst i ladet i i fler aar som helt sikker kunne hjelpe dem med ders spoestmaal vis jeg ikke kunne selv svare paa ders spoestmaal men det er jeg stoppet med fler af dem er kommet tilbage og spoert mig vordan det kunne vare at jeg fik dem ind paa denne boernehave og det var bestemt ikke naade de oensker at bruge ders tid paa at laese ragti mange af disse inslad i laver er ragti gode men der er altig en eller 2 der lige skal komme med en dum spoej eller komotar og saa faar hele traaden til at handle om dette og som saa betyre at de folk der lige kommer paa for at laese eller at stille et spoestmaal loeber ders vej igen foer de enlig faar ders svar eller naade godt ud af denne hjemmeside syns i virklig selv at det er sordan en forum vi oensker at have os at til sist at der ikke kommer nogen nye til og alle dem som kiger forbi rykker sig i ders haar og loeber vaek det syns jeg bestemt ikke vis i saa gerne vil have sordan en forum hvor det gaar ud paa at svine hianden saa meget til man nu kan saa lav da en forum for dette der er saa mange steder paa naettet vor man kan lave en gratis forum og saa kunne i jo bruge en af dem til dette hvor vi ander der enlig gerne vil bruge denne forum til at fortelle ledt om thailand og hvad man oplever i dette land kunne faa lov til dette uden alle de maerklig komotar og personlig angrab det vil helt sikker goere denne forum sjover at laese for ny kommer og ander godt folk jeg personlig faar minder og minder loest til at komme paa denne forum og laese hvad folk har oplevet eller ders info da jeg ved at naar jeg begoenner at laese at jeg nesten altig skal loebe ind i et indslad vor en person angriber en anden person og som ikke handler en ski om hvad insladet enlig er om MvH Thjaa Til alle jer der aldri persoinlig amgriber ander forset med dette Thjaa jeg syntes du har fået skrevet det rigtig godt, jeg er selv ordblind og har måtte høre om det i mange år også her inde fra, jeg blev selv opmærksom på hvor onde folk kan være over for en der har et problem, man behøver kun lave et indlæg her på siden, med et par fejl i så skal man nok få besked om dette. Jeg hade selv når folk bliver personlige, men når der så kommer en og skal rette på dem der er personlige, så må der være retfærdighed og den findes ikke her. Skal man have et forum der køre godt skal man have fat i dem som starter problemerne, og gerne dem alle.. Nu ser vi hurtig her i indlæg nr 2 der går det allerede galt. Jeg ser nu ikke nogen provokerende underskrift i Thjaa;s indlæg, men der imod ser jeg det tydeligt i dit indlæg, og det er netop sådan indlæg der starter det hele, hvordan kan man være sådan over for andre, nu at være ordblind er et rigtig storet problem for os som er det, nogle mere ind andre, hvordan vil i andre ikke have det når i bare har noget i vil skrive om, men i tør ikke fordi i ikke kan stave rigtig og de andre driller en, det er ikke særlig sjovt. Det hjælper ikke man holder sig væk et ½ år, når man kommer tilbage er her helt det samme som før og de samme personer, det har jeg prøvet. Thjaa jeg ønsker lige som dig et godt forum hvor vi kan hente de oplysninger vi nu engang har brug for, og man kan skrive et indlæg uden man skal kaldes alt muligt. Men stadig husk retfærdiheden. Bare min mening om dette. Ubon.
![]() |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 18/01-2010 07:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Kære Ubon Jeg kan kun give dig ret i det du skriver, men med en fast underskrift som denne, kan det jo godt blive noget der kan bruges. Bare fordi jeg er ordblind skal jeg hakkes på. Dette mener jeg er forkert. Jeg kunne skrive. Bare fordi jeg er hjerneskadet skal jeg kanøfles af jer alle. Bare fordi jeg er vestjyde skal jeg kanøfles af alle, ja sådan kunne jeg blive ved. Jeg er, og alle andre er da klar over, at starteren på denne tråd og for den sags skyld også i andre tråde er meget ordblind. Det gør det jo ikke mere acceptabelt, at gøre alle andre der forstår, hvad der er skrevet til noget pak, fordi man med en underskrift som denne, signalere at bare fordi jeg er ordblind er du negativ. Jeg har aldrig i mit liv, hvis jeg vidste en person var meget meget ordblind brugt dette som et påskud for angreb. Samme med de andre kategorier som jeg beskriver. Jeg vil faktisk sige, at det er ret befriende, at læse Thjaa’s indlæg. Det er med alle sine stavefejl, noget det nemmeste at forstå, så jeg er ked af, at mit indlæg skulle bruges til at justify jeres anderledes udtryksform, som noget specielt. Dette var ikke min hensigt. Min hensigt var den, at jeg mener at en fast underskrift som den Thjaa bruger i flere tilfælde kan bruges i negativ retning. Det mener jeg er forkert, for så kunne vi alle komme med noget sådant i vores indlæg, og vi vil alle blive sat i bås som martyrer, når der noget der ikke passer os. Det var faktisk min hensigtserklæring med mit indlæg, men vi er jo forskellige og ser forskelligt på tingene, så jeg vil slutte her med dette. Hjerneskadet, jyde, ordblind, alkoholiker, sexfikseret og andet positivt. Ingen positiv særbehandling. Vi er vel voksne mennesker?????? PYT sommeren er på vej her i Thailand. Alt er bare grønt i haven, så livet er da en dans på roser. Hospitalet reddede mig fra døden ved mit sidste anfald, så livet er jo bare herligt her i Thailand. Kan i alle have en god morgen derhjemme og en god eftermiddag derhjemme |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 18/01-2010 12:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
thjaa skrev: jeg har varet paa denne forum i fler aar og nogen gang er det en ragti derlig forum men det er desvere kun nogen gang de fleste gang er der altig naade gal......... MvH Thjaa ....... Hvis vi snakker om tiden før sidste "opstramning" af regler vil jeg give dig ret. Men jeg synes siden er blevet meget bedre igen. Jeg oplever ikke de store problemer mere. Vi består af mange forskellige mennesker med mange forskellige meninger og med mange forskellige baggrunde. Der skal være plads til os alle ![]() |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 18/01-2010 18:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
Jeg har ingen problemer med at laese ordblindes indlaeg, men hvis nogen har noget imod disse indlaeg, saa lad os tage en konkurrence om, hvem der staver bedst. Og jeg er sikker paa, at de forskellige Kloge Aager vil tabe stort.
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 18/01-2010 18:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 180 |
Lige en lille en til Sune ang. ordblindhed Det hedder altså ikke en rullestol i DK det hedder en kørestol, så lærte du det På tante Møges tid ja da hed det en rullestol, men vi er da heldigvis kommet længere ikk? eller hænger du lidt i bremsen Dejligt at jeg forstår indlæg, der ikke er skrevet på korrekt dansk, tænk her inde er der sgu plads til alle![]() Mvh NID. |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 18/01-2010 19:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
thamarai skrev: Jeg har ingen problemer med at laese ordblindes indlaeg, men hvis nogen har noget imod disse indlaeg, saa lad os tage en konkurrence om, hvem der staver bedst. Og jeg er sikker paa, at de forskellige Kloge Aager vil tabe stort. Ja ... Lad os komme igang ! Det staves Klåge Åge !
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 18/01-2010 21:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
sabai sabai skrev: thamarai skrev: Jeg har ingen problemer med at laese ordblindes indlaeg, men hvis nogen har noget imod disse indlaeg, saa lad os tage en konkurrence om, hvem der staver bedst. Og jeg er sikker paa, at de forskellige Kloge Aager vil tabe stort. Ja ... Lad os komme igang ! Det staves Klåge Åge ! ![]() Er det ikke " Klaage Aage"! ..... Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 18/01-2010 22:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg anbefaler da også mine bekendte dtw. Udover thailand.dk er der vel næppe andre dansk-sprogede sites der kan levere varen i samme grad. Men man skal passe på, jeg kom til at til at lave en stavefejl på fransk, hvilket selvfølgelig er no go. øhh.. Falang Yao/Lung Yao som udover at være i tvivl om sin dtw identitet også fremturer med sine sprogspasser kommentarer: Rin; Chauteau de Loei har eksisteret siden 1995. ? ? ? ? ? Grin Grin Grin Redigeret af Lung Yao d. 10-01-2010 16:51 http://www.dansk-...ost_117984 Men jeg tolker hans indlæg som om at han havde fri den pågældende dag, kedede sig og ikke skulle som ubetalt kustode feje foran Wat Pa, hvilket jeg selvfølgelig har den største forståelse for.
Redigeret af rinpoche d. 18/01-2010 22:33 |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 19/01-2010 00:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Rinpoche! Det kunne også være et forsøg på at være morsom....chaud= varm, ved ikk' det! Der var flere informationer at få i "gamle" dage og ikke så meget pladder... |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 19/01-2010 01:39
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Sabai Sabai hahaha jeg tror nu ikke ordet klåge findes. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 19/01-2010 05:01
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Jo da, her på siden!![]() Og nu har jeg lige lavet et menningsløst indlæg, som alle andre!
Redigeret af jesperfrb d. 19/01-2010 05:03 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 19/01-2010 06:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
sabai sabai skrev: thamarai skrev: Jeg har ingen problemer med at laese ordblindes indlaeg, men hvis nogen har noget imod disse indlaeg, saa lad os tage en konkurrence om, hvem der staver bedst. Og jeg er sikker paa, at de forskellige Kloge Aager vil tabe stort. Ja ... Lad os komme igang ! Det staves Klåge Åge ! ![]() En Kloge Åge (ental) - to Kloge Åger (dualis) - flere Kloge Åger (flertal) ;-) |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.