Se indlæg
 Udskriv debat
bangkok`s ny lufthavn
tintin
Å skylde på korrupsjon er for enkelt. Hva er billigst? Å kaste ut flyvåpenet og løse ut eiendommer i en korridor fra Don Muang og innover mot Sukhumvit for å lage en sikkerhetssone, eller å bygge en ny flyplass utenfor byen i et område som for det meste er ubrukt? Korrupsjon er utbredt, ja, men det er ikke forklaringen her. Man skal også ikke glemme at flyplassen er planlagt før 11.09.2001 etter de estimater som da forelå. Hadde 11.09. kommet 2-3 år tidligere hadde nok Suvarnabhumi blitt lagt på is en stund.
Mvh. Tintin

Robert Kronberg
tintin skrev:
Å skylde på korrupsjon er for enkelt. Hva er billigst? Å kaste ut flyvåpenet og løse ut eiendommer i en korridor fra Don Muang og innover mot Sukhumvit for å lage en sikkerhetssone, eller å bygge en ny flyplass utenfor byen i et område som for det meste er ubrukt? Korrupsjon er utbredt, ja, men det er ikke forklaringen her. Man skal også ikke glemme at flyplassen er planlagt før 11.09.2001 etter de estimater som da forelå. Hadde 11.09. kommet 2-3 år tidligere hadde nok Suvarnabhumi blitt lagt på is en stund.

Sorry, men jeg har det fra tæt på... Og det var den forrige regering, demokraterne.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
rolan
hej hua lan
Falang yao: Undskyld hvis mit hårde svar, men det var ik ment så hårdt. Du har ret i, at hun kan hjælpe mig, men det var jo ik meningen at hun skulle hjælpe mig, men andre medlemmer. Ja det var et dumt svar og et hårdt svar, men nogen gange så bliver jeg sur over, at nogen giver et svar uden at de hved hvad de svarer på og så syntes jeg at det er bedre, at de ik siger noget...

ikke for at gå ud af tråden men nu forstår du måske også at folk her også kan komme til at skrive på, en ikke tilsiktet måde

og hvis ikke folk skev deres mening eller snakkede med ville du så finde siden interesandt der er ikke meget ved en debat hvis der kun er et svar om dagen

forstår godt at du som ny måske kan syntes at det er lidt svært at overskue da du har spørsmål du vil have ekxpertsvar på nu
men som falang you skriver svare man på beste vis og hvis du tror det er rigtigt skriver man det jo da man selv tror det er rigtigt

tintin
KronbergTH.Du kan ha det fra så tett på som bare mulig, men her er det en missforståelse ute og går. At Suvarnabhumi bygges er ikke et resultat av korrupsjon. At den bygges på denne lokasjon kan være et resultat av korrupsjon, og det er hevet over enhver tvil at det under byggingen forekommer korrupsjon. Hadde korrupsjon vært tilfelle, hadde beskylningene haglet for lenge siden. Man skal huske på at også internasjonale luftfartsorganisasjoner har en del å si når en flyplass skal bygges med hensyn til en mengde regler og forordninger som skal følges.Da det ble besluttet å bygge ny flyplass viste prognosene for fremtidig trafikkmengde en kurve som gikk nesten loddrett opp. Diskusjonene bygge ny eller utvide samt hvor den skulle ligge hadde da pågått i flere tiår uten at noen klarte å besemme seg. På besluttningstidspunktet var den eneste mulige løsningen å bygge nytt om man skulle oppfylle alle krav til en hovedflyplass og også ha muligheter til utvidelse. Og ja, jeg vet at det var den forrige regjering, men den sittende er nok ikke bedreGrin
Mvh. Tintin

jens
Hej
JSH har taget 4 timer om at køre fra pattaya til Don Muang jeg kan kun se at det er Taxachauføren der ikke har taget Motorvejen hele vejen til Don Muang, da vi har hus ca 5 km fra lufthavnen i SaiMai og det er den samme indfaldsvej fra motorvejen rundt om Bangkok vi tager og der er kun ca 15 minutters kørsel fra man forlader motorvejen til Lufthavnen så mon ikke Taxaen har forladt den og kørt tværs igennem Bangkok for at tjene lidt ekstra.
Vi tog 2,5 time om at køre til Rayong i Juli måned of der er ca 50km længere.
Man kører forøvrigt lige forbi den nye lufthavn når man kører af motorvejen fra Don Muang og til Rayong/Pattaya, og den ligger da også i et rimeligt tæt bebygget område ikke lige som i Hong Kong hvor de har lagt den rigtig langt væk fra byen.
Der var forøvrigt en masse skriverier i bangkokpost om korruption ifbm bygningen af den nye lufthavn om at Thaksins kone havde fået returkommision på 20% på milliardkontrakter, det bedste af det hele var så at familien sagde at Thaksin ikke havde gjort noget forkert, det var kun hans familie(hans selskaber står bl.a. i konens og sønnens navne) er Thaierne bare lidt godtroende eller hvad!!!
Men korruption er simpelthen så indgroet i den Thailandske kultur, at det nok er umuligt at ændre på og det er blevet meget værre/udbredt under Thaksin.
MVH
Jens

nej det var ikke for at tjene mere for han havde fået de penge han skulle, og som farlang og siger så var det først da vi kom til lufthavnen det begyndte at tage lang tid fordi vi skulle holde i kø. Og jeg prøvede det 2 gange indenfor 1 uge, det var samme procudure hver gang

Hua Lan
Hej Tin Tin
Ja du bekræfter jo kun at jeg skal holde mig til min veninde og ikke til dig, da du jo åbenbart kun har talt skranker og ikke ved hvilke selskaber der skal bruge disse og så kan jeg jo ikke bruge dit svar til noget, som jeg har sagt før. Du skriver jeg er "jaggu dum" og har en bombastisk mening. Ja undskyld mig, men du er et af de fjolser jeg nævnte i en anden tråd, at de kun sviner folk til, når de spørger om noget seriøst for dem, men kun får et beskidt svar tilbage. Jeg forstår ikke hvorfor jeg nu er "jaggu dum". Jeg syntes nu at jeg vil for en enkelt gang være som du. Hvorfor finder du ikke eller opretter en Norsk-Thai hjemmeside istedet for at ødelægge den danske hjemmeside med din åbenlyse uvidenhed. Du kan fortsætte med at svine mig til, men jeg gider ikke bruge min tid på dig mere.

Webmaster
Tråden låst fra nu af. Please snak ordentlig til hinanden.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: