Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
hej kan vi ikke prøve at være lidt søde ved hinanden
|
|
|
Lagt på d. 20/09-2005 19:30
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa Jeg kunne godt tænke mig at folk herinde ville være lidt mere søde ved hinanden, og så tælle til 10 før der bliver skældt ud eller smidt en skraldespand i hovedet på folk Vi skræmmer nye folk. ![]() Så de ikke tør svare eller komme med indlæg Og det er ærgeligt,, da vi jo helst skulle være noget for hinanden og gerne hjælpe hinanden Og selv om der måske kommer et svar som ikke lige er jeres opfattelse,,,,så tænk på at vi ikke altid ser det på samme måde eller opfatter det ens Det ville være rart hvis alle snakkede pænt .og ja måske ligefrem ville det kunne lade sig gøre at man kunne møde flere privat Jeg er meget glad for dem vi møder privat ![]() bamsen Redigeret af d. 20/09-2005 19:41 |
|
|
|
| Hua Lan |
Lagt på d. 20/09-2005 19:43
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
Hej Bamsen Som nyt medlem, men "smugkigger" igennem et stykke tid, så syntes jeg dit indlæg er helt på sin plads. Der er nogle få medlemmer på denne side, som ser det som deres eneste bedrift, at pille folk ned, hvis de spørger om noget, som for dem meget relevant. Har stor respekt for mange forskellige meninger, men kun at have det som sin største "bedrift" at sige til andre, at deres spørgsmål "ding dong", ja så syntes jeg at de skulle smides ud af denne "klub". De bidrager jo ikke til andet end at skræmme de "nye" ud. ![]() |
|
|
|
| solmand |
Lagt på d. 20/09-2005 21:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
Hmm skulle det være noget nyt at der sidder et par tosser som kun kan være negative og ikke være med til at bruge denne hjemmeside til det jeg mener den skal bruges til: oplyse andre om oplevelser, give støtte og vejledning ud fra egene oplevelser.samt hygge snakke. og måske danne gode venskaber....okay det er nok mig som bare ønske tænker igen.......
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
| solmand |
Lagt på d. 20/09-2005 21:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
Bamse din mail boks er fuld så vi kan ikke skrive til dig Hmmmm måske det kun overgår dem på djævle øen....griner.... Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
| Hua Lan |
Lagt på d. 20/09-2005 22:47
|
Ok Olsen, nej det er åbentbart ikke noget nyt, men det gør det sgu. ikke bedre. Jeg giver dig ret i, at det ville være bedre hvis medlemmerne ville bruge dette forum til at oplyse andre medlemmer om oplysninger, oplevelser, støtte og vejledninger, men prøv at kigge tilbage, så er der medlemmer som ser det som deres bedste opgave, at "pille" de nye ned, selv om deres spørgsmål er meget relevante for dem, men ikke for de "gamle" medlemmer, men min holdning er et de gamle har glemt at de selv var nye engang eller være er, at deres holdning til denne hjemmerside er, at de bare skal "pille" folk ned, og så er min holdning, at jeg håber at dennes hjemmesides amdministrators "vipper dem ud". Jeg nævner med vilje ikke nogens navne for så er jeg jo lige så god som dem, men skulle der sidde en i "administrator gruppen" som ikke ved hvad jeg taler om, så er jeg parat til at "putte" navne på, hvis de skulle være i tvivl. Jeg tror dog ik at de er i tvivl, men jeg ved jo ik hvor svært det er at følge med i alle trenge... |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 20/09-2005 23:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Jeg er helt enig med jer andre, selvom jeg er forholdsvis "ny" ![]() En ting jeg dog også syntes skal nævnes ,er at det er en god idé at nye prøver at læse i de forskellige forum, således at man ikke bare poster indlæg som allerede er debatteret. Jeg kan godt forstå hvis folk der har øst af deres visdom, måske finder det en smule spild af tid hvis folk ikke engang gider gøre sig den ulejlighed at følge en tråd, eller læse tidligere indlæg. Men ud over det er det absolut at foretrække at man bevarer en fornuftig omgangstone. Personligt har jeg været rigtig glad for bruge dette forum, og ærgrer mig over at jeg ikke faldt over det tidligere - det havde været guld værd for mig, da jeg i sin tid bøvlede med visum ansøgninger og spekulerede over fremtiden. Men en stor tak til alle de rare mennesker der altid er parat til at give gode råd og vejledning - jeg håber også selv på at kunne bidrage med lidt hen ad vejen ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 21/09-2005 07:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Selvfølgelig skal vi tale pænt til hinande, jeg har selv glemt at tælle til 10 et par gange, når folk siger at alle Tha'er er dårlige, ludere eller kun tænke på penge............... Hilsen Suk
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/09-2005 09:34
|
|
hejsa Suk JA men det er sikkert svært for dem som måske en gang er blevet taget i R:::: af en thaipige, og så bagefter snakke lidt pænt om thaipiger. Det er så deres mening,og andre har så lov til at ha en anden mening. Men vi forskrækker bar dem som måske lige har mødt DEN pige og meget gerne vil ha et godt råd. før de gifter sig,og så kan de få den opfattelse at alle thaipiger Snyder og bedrager. Ja så enten bliver de her eller løber skrigende bort.for vi kender jo ikke hans pige. Så derfor ville det jo være rart hvis bare man nøjes at forklare ham de ting som han skal bruge ![]() bamsen Og ja jeg ved godt at jeg måske lyder som en gammel skrukhøne men ind i mellem må jeg indrømme at selv jeg får lyst til at holde mig væk. Redigeret af d. 21/09-2005 09:35 |
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 21/09-2005 15:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 117 |
Hej bamsen - Du er på rette spor når du siger..: ”Så derfor ville det jo være rart hvis bare man nøjes at forklare ham de ting som han skal bruge”. Jeg har selv prøvet at få disse råd, som jeg ikke kunne bruge til noget som helst. Som jeg har nævnt før, fik jeg et råd som..: ”du rider som du har sadlet”. Og fra dig selv, bamsen: ”det er jo dig som piver over at du selv skal overholde de danske regler” Og videre…: ”Hvis du havde sat dig ind i de regler, så var du ikke røget ind i de problemer”. Ganske banalt. Det der vækker irritation er netop disse banale kommentarer. Selvfølgelig skal man sætte sig ind i reglerne, men når alt går i en helt anden retning end forventet, og svarene er som ovenstående, så skal man lige nøjagtig tælle til 10(0) for ikke at springe i luften. For hvad i alverden skal man bruge det til..? Alle har ret til at have deres mening, men opfordringen må være - som du selv er inde på - at svare konstruktivt på spørgsmålene, i stedet for at dunke hinanden oven i hovedet. Vi er vel i samme båd. Det hænder at folk står i en situation, hvor kæresten eller konen skal sendes tilbage, og/eller der er lang ventetid til at hun kan komme til landet. Nogle ved ikke om de er ”købt eller solgt” af udlændingestyrelsen, og da vi er mennesker af kød og blod, så står der meget på spil. Jeg kan egentlig godt forstå, at nogle kommer til at bruge mindre flatterede udtryk, til trods for, man skal holde den gode tone. Få medlemmer, burde måske bare lade helt være med at svare, hvis de ikke har andet på hjertet end at dunke folk oven i hovedet. Heldigvis er det kun et fåtal af medlemmerne her på siden som (efter min mening) svarer perfidt tilbage, og som selvfølgelig ikke skal nævnes her. Til gengæld vil jeg gerne nævne nogle af dem, som jeg har læst indlæg fra, og som jeg syntes lægger den rigtige stil her på Dansk/Thai-webside..: Clydehaumann, Webmarster, Christian-s, Novicen, sonderup, falang yao, Stampe, rinpoche, pausenp, - og en del flere! Hvis vi fokuserer på dem, der lægger den gode stil, vil vi forhåbentlig kunne eliminere dem der lægger den uheldige. Ha´ det helt fantastisk. Don Hellere være en god original...end en dårlig kopi.
|
|
|
|
|
Lagt på d. 21/09-2005 15:36
|
|
Hejsa Don Ja og når jeg har skrevet sådan den gang, Så mener du ikke at jeg kan opfordre folk til at være søde mod hinanden Så du vil hellere ka mudderkastnig stadig det kan jeg ikke forstå. Men det er jo op til dig bamsen |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 21/09-2005 16:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej alle jer nye ![]() det kan godt være at dem der har været her længe skriver på en lidt anden måde som i måske ikke bryder jer om men det er måske at de har været her længe og ser det måske ikke selv man skal jo også tænke på at hvis man er med et nyt sted har man også lidt letere ved at blive støt da man er lidt nervøs tilbageholden jeg var selv lidt tilbage holden første gang men nu tænker jeg ikke over det ser selvfølgelig hvis nogen skriver mindre pæne ting men personligt gider jeg ikke svare igen hvis i mødte de menesker som i har et eller andet imod og i ikke viste hvem personnen var kunne det meget godt tænkes at i kunne lide dem jeg vil give heitover ret i at man skal prøve og søge lidt først selv om det ikke er helt ledt da der er skrevet meget men min holdning er et de gamle har glemt at de selv var nye engang eller være er, at deres holdning til denne hjemmerside er, at de bare skal "pille" folk ned, og så er min holdning, at jeg håber at dennes hjemmesides amdministrators "vipper dem ud". hej hua lan du har ret i at de gamle nok nogen gange har glemt hvordan det var før men husk hvis ikke der var nogle af de gamle ville der ikke være nogen at få råd fra og siden ville nok heller ikke eksistere ![]() jeg tror nu heller ikke at folk prøver at pille andre ned bevist ihvertfald hej don Som jeg har nævnt før, fik jeg et råd som..: ”du rider som du har sadlet”. ja don det skrev jeg og jeg mener det men samtidig sagde jeg også at jeg håbede det gik godt grunden til at jeg skrev sådan var at jeg er træt af at høre hvis noget går galt er det det ofentlige der har skylden uanset om man selv er skyld i det hvis du havde skrevet jeg har dummet mig jeg søgte ikke den rette information så havde du fået min respekt og så var det lige før jeg havde ville gå på månen for dig og så vidt jeg erindre var det vist ikke mig der havde det dårligste sprog af os to og forde at bamse går ind og forsvare mig forde du skrev som du gjorde kan du da ikke blive støt over det kunne jo tænkes at andre også ville men ikke gjorde det da det ofte ender op i nye skænderier personligt syntes jeg at det er godt hvis nogen lige går ind og siger stop da man ikke altid kan tænk bare på nabo krige nå lidt om mig selv når jeg skriver (kan best lide at snakke ansigt til ansigt) sider jeg og tænker hvordan opfatter folk det her forstår de hvad jeg skriver/ mener har foreksempel skrevet mail og fået svar på noget helt andet end det man skrev om er anafalbet som flere andre her på siden og kan ikke skrive på samma måde som andre og det er svært at udtrykke sig på skrift der mangler kontakten det er vel også derfor så mange internet par går i stykker de danner sig deres egne intryk af den anden og den ilostration brister på et tidspunkt mvh rolan |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 21/09-2005 16:47
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Der sker jo nok det at man paa en side som denne foeler at man kommer til at kende folk og derfor begynder at bruge et sprog man ellers ikke ville bruge ude i byen. Det kan selvfoelgeligt vaere baade godt og ondt, men er det ikke den fri tone der goer an man trives. Maaske skulle vi begynde at sige " De " til hinanden. For nye paa siden kan det selvfoelgeligt vaere lidt af en velkomst at blive moedt med en spand fuld, men det er heldigvis ikke ofte det sker og naar det sker fornemmer jeg der dog stadigt er en hel del velkommen til, " Nu er du en af os" i det hele. Selvfoelgeligt skal vi vaere paene ved hinanden, men bliver vi alt for paene bliver det lidt for kedeligt saa............
Redigeret af clydehaumann d. 21/09-2005 16:50 Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 21/09-2005 16:55
|
|
hi hi faktisk er det de debatte hvor der er gang i den der er mest besøgt nå ja og så lige den nye mis Redigeret af rolan d. 21/09-2005 18:58 |
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 21/09-2005 18:01
|
|
Hej bamsen. - Jeg har netop skrevet, at jeg mener du er på rette spor…jeg syntes bare jeg var nød til at minde dig om det! …Rolan…nu spørger jeg dig en gang til: Hvad skal jeg bruge det til, at DU er træt af det ene eller andet. Er du blevet over-smags-dommer…? - Når man beder om et godt råd, på et ganske almindeligt spørgsmål, så kommer du og fortæller hvad du er træt af at høre på. Hvorfor lader du ikke bare være med at svare. Og du fortsætter videre med, at hvis jeg havde skrevet at ”jeg havde dummet mig”…og hvis jeg havde skrevet at ”jeg ikke havde søgt den rette information”, ”så havde jeg fået din respekt og så ville du nærmest gå på månen for mig”. Pladder…jeg har ikke bedt om din respekt…men om et godt råd. Hvad er det, der er så svært at forstå..? Du skal ikke være et sekund i tvivl om, at den måde du svarede mig på - i den situation jeg var i - gjorde mig gal. Din totale mangel på empati og indlevelse, krydret med en ligegyldighed overfor problemet, provokerede mig i den grad. Det var ikke en ny bil jeg havde fået til landet…det var min kone. Og så til min måde at skrive på, og mit sprog, som du anfægter. Du må være klar over at de kontante holdninger du selv ytrer, giver kontante svar. Hvis du svarer nye medlemmer her på siden, som du gav mig svar, i mit første indlæg, så er der muligvis nogle som afholder sig fra at debattere - eller forsvinder helt. Og det syntes jeg er ærgerligt. Des flere medlemmer her på siden, des bedre. Jeg syntes du skal tænke dig om, når svarer folk. Prøv dog at tænke..: hvad kan de bruge det svar til, i stedet for denne selvcentreret tankegang om, hvad du er træt af at høre på. Hvis jeg skulle forsøge at finde noget morsomt i denne debat, skulle det da lige være at: jeg er træt af at høre om, hvad du er træt af..! Hold skruen i suppen, rolan Don Hellere være en god original...end en dårlig kopi.
|
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 21/09-2005 18:27
|
|
hej don jeg prøvede bare at give dig et eksempel på hvorfor jeg svarede dig men du har bestemt dig for at have en fjentlig holning til mig og det er i og for sig ok man kan ikke gøre alle tilfredse jeg er godt klar over at du blev gal men er du selv bedre når du kommer med de gloser du gjorde lige som du ville minde bamsen om det ville jeg også minde dig om det samme ![]() du bragte jo selv emnet på banen men gider ikke at koge mere suppe så derfor don skulle vi ikke slutte fred før at denne debat bliver låst da det er et godt emne |
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 21/09-2005 19:53
|
|
Hej rolan Jeg har ikke bestemt mig for at have en fjendtlig holdning til dig, jeg har bestemt mig for, at give dig svar på dine egne indlæg. Med hensyn til mine gloser, har jeg lige gået dem igennem, og der er ingen af de gloser jeg fortryder, eller ikke står ved, i forhold til den måde og de holdninger du har ytret overfor mig. Men lad os bare slutte fred…vel og bemærket at du ikke svarer mig med din glade kynisme igen. Don Hellere være en god original...end en dårlig kopi.
|
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 22/09-2005 12:45
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Hej Clyde, Denne gang er jeg helt enig med dig
Peter
|
|
|
|
| Martin |
Lagt på d. 22/09-2005 13:34
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 40 |
clydehaumann skrev: Der sker jo nok det at man paa en side som denne foeler at man kommer til at kende folk og derfor begynder at bruge et sprog man ellers ikke ville bruge ude i byen. Det kan selvfoelgeligt vaere baade godt og ondt, men er det ikke den fri tone der goer an man trives. Maaske skulle vi begynde at sige " De " til hinanden. For nye paa siden kan det selvfoelgeligt vaere lidt af en velkomst at blive moedt med en spand fuld, men det er heldigvis ikke ofte det sker og naar det sker fornemmer jeg der dog stadigt er en hel del velkommen til, " Nu er du en af os" i det hele. Selvfoelgeligt skal vi vaere paene ved hinanden, men bliver vi alt for paene bliver det lidt for kedeligt saa............ Skal jeg så kalde dig ''Phi'' Clyde? ![]() |
|
|
|
| Hua Lan |
Lagt på d. 22/09-2005 20:15
|
Ok til alle. Jeg er ny bruger af denne hjemmeside og jeg skal indrømme, at jeg har været"smugkigger" igennem et stykke tid før jeg tilmeldte mig som medlem. Første gang jeg var på tjatten, så gav jeg "bamsen" krtik, hvor jeg gav ham kritik som administrator at i gamle medlemmer ikke vaskede jeres beskidte vasketøj på tjatten i.s.f på hjemmersiden, for i skræmmer sgu nye medlemmer væk. Når jeg ser på de svar i har givet på tråden, så er jeg enig med nogle men dybt uenig med andre men kig engangimellem på jer selv og se på om i hjælper nye medlemmer med jeres svar. Jeg syntes denne hjemmeside er til for at hjælpe alle os der er Thaigift eller prøver dette eventyr for første gang og kan hjælpe andre der er i samme situation for første gang. Kom nu jeg tror i alle er over 18 år, så i kan vil hjælpe de "nye". Når i bliver uvenner, så inviterer i hinanden til tjatten. Og min store pointe er, at i kun udtaler jer om noget i ved er 100% rigtigt ellers holder man sin "kæft"(jeg ved nu at jeg også får hug" med min udtalelse. Til slut vil jeg blot sige, at når i hugger "bamsen" ned, så gjorde han det kun på (min) et nyt medlems opfordring. |
|
|
|
| tintin |
Lagt på d. 22/09-2005 21:22
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 94 |
Hvordan skal vi få overbevist enkelte medlemmer om at vi snakker sant da? Noen tror at vi er lystløgnere alle sammen
Mvh. Tintin
|
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

hygge snakke. og måske danne gode venskaber....