Se indlæg
 Udskriv debat
Er vi vikinger eller ynkelige farangs?
thamarai
Jeg synes, at det kører igen og igen, at vi stakkels "rige" faranger hele tiden bliver snydt af de grumme thaiere, herunder af politiet...

Jamen, så vågn dog op, for hvem har bukserne på, og hvad så, hvis vi bliver snydt for små beløb fra tid til anden, men bliver vi snydt for store beløb, så ligger skylden da kun et sted, og det er hos os selv.

Hvis vi er så utroligt kloge, hvorfor bliver vi så snydt?

Eller er det, fordi vi ikke kan kontrollere vor thai-kæreste? Så er det igen os, som er dumme, hvilket en thai også vil påstå. Pumper kæresten os for penge til familien, spil og sygdom, så er det da os, som er ynkelige...

Eller er der tale om et mindreværdskompleks, at vi synes, at vi så fantastisk rige og mægtige i det her land, at det er helt forfærdeligt, at vi I vor utrolige storhed bliver snydt, fordi vi ikke kan finde ud af systemet i Thailand?

Jamen tag dog at vågn op og vis jer som vikinger - de gange, hvor jeg er blivet snydt af en thai-kvinde, da var det min egen dumhed. Her kan jeg ikke anklage pigen.

Det er ynk og atter ynk at læse om, hvor forfærdelige thaiere, herunder politiet, er over for faranger.

Når jeg har problemer med politiet i min bil, så holder jeg blot stille og siger, at jeg vil på stationen og betale min bøde - hvad sker der, jo bøden falder og falder til næsten ingenting.

Tag nu og vågn op og vær vikinger frem for ynkelige faranger, som ikke kan håndtere Thailand.

Hvad er problemet?
Redigeret af thamarai d. 26/12-2009 16:26
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
claus31130
[img]http://www.nielsen.in.th/images/smiley/smiley027.gif[/img] is not a valid Image.

http://www.cs-web.in.th/
michael a
Thamarai, kan kun give dig ret, naar man laeser forskellige indlaeg, om alt det der er forkert i Thailand, tror man faktisk at dansk Thai website er til for dem der hader Thailand, og selvfolgelig aldrig mere satte deres ben i Thailand, og en thai kaerste el. kone er jo helt udelukket.

Nuk
tamarai.......det kunne ikke skrives meget bedre.
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening

alkenbo
Enig

tamarai, du er i mit hjerte. Hvor er det dog kloge ord. har tit tænkt at starte en tråd i lige den ånd, men meget har holdt mig tilbage.

Lige nu ånder DTW fred og ro da de (læs den) værste nedrakker af thaier og Thailand holder en lille pause, godt for ham, godt for os, men han vender sikkert tilbage under nyt navn og med samme holdninger.

Du stiller nogle spørgsmål et af svarene har jeg berørt i andre tråde. Det værste vi faranger gør ikke bare her i Thailand men overalt i verden er:

Vi alene vide, vi er de største, de bedste, de klogeste. Med de attituder har den hvide mand underlagt sig verden siden Erik den Røde drog ud på togt, efterfulgt af dem fra Spanien og Portugal. Altid med dragne svær, altid i den ånd at dem vi besøgte skulle underlægges vore luner. Og deres værdier var vores.

Denne ånd bliver stadig indpodet alle fra de tidligste år, i skoler og mange hjem. Glemmende at med herskerrollen hører også hjerne og klogskab til at lede og styre. Med det in mente forstår man hvorfor det romerske, det britiske, sovjetunionen og nu snart kapitalismen tabte kampen. Og i ingen af tilfældene har den hvide mand lært af de dårlige erfaringer.

Jeg syntes at de mest slående eksempler herude, er de pionerer der besøger landet, for første gang eller gentagne gange, alle som en iført kæmpe branderter, fede hvide maver der enten er delvis dækket af en stumpet undertrøje eller hel bar, med hud der ligner en nyslagtet gris, sådan lidt lyserød og behåret, sådan lige før svinet skoldes inden slagtning, men stadig iført den lille hjerne der fortæller alt og alle, og helst thaier: Her kommer vi, vi er bare de bedste, de klogeste, de smukkeste, alt imens thaier og andre griner bag deres ryg og selvsagt prøver at nedgøre dumrianerne ved at lægge på priserne f.eks.

Og når de så bliver snydt så er det ikke deres dumheds skyld men thaiernes ondskab og nederdrægtighed. Jeg lever nu på tiende år herude, de sidste seks uden at have forladt landet.

Og jeg gider fanden brøleme ikke mere høre den der med at jeg er wannabe. Jeg elsker min hustru, min familie, alt der er thai og jeg er aldrig blevet snydt, aldrig blevet nedgjort, grinet af o.s.v.

Jeg er, specielt i denne tid med højsæson, umådelig flov over at være farang når jeg ser min race føre sig frem. Fra tidlig morgen med den smukke thaipige som af ren økonomisk tænkning har måttet tage til takke med slagtegrisen. Selv er han iført omtalte brandert og badebukser, kommende lallende ud fra baren hvor han har ført sig frem hele natten i selvsamme påklædning, og nu skal han hjem på hotellet og spille superelsker efter først at have fyldt sig med små blå piller, ellers holder skuespilleren jo ikke til det han har sat sig for.

Og den med politiet, ja selvfølgelig er der brådne kar, som overalt i verden, men som du skriver, holder man hovedet koldt, klarer det hele med et smil, så er der ikke mange problemer som ikke kan løses. Dem der har problemer er de føromtalte der tror de kan klare en lille thaibetjent ved at råbe ukvemsord på deres eget sprog, alt imens at de dårligt kan stå på benene.

Hvor ynkeligt et syn!

Og sådan kunne man bygge videre på din tråd i en uendelighed.

Hilsen fra en Skeptiker som nyder dette smukke land med de smukke mennesker

ghj
det er sgu det bedste jeg har læst her indeSmileSmileSmileSmileSmile
MAN SKAL IKKE GØRE DET SVÆRERER END DET ER......GrinSmile

thamarai
Jeg skal lige tilføje at de gange, hvor jeg typisk er blevet snydt, har været i en brandert, ofte noget med regningen, men det gælder nu også i Danmark og alle mulige andre lande... Men man ligger vel også, som man selv har redt.
/Andreas

Bangkok, Thailand

b_j3ns3n
det jo heller ikke helt rigtigt.
nu har jeg efter mange års lokken, fået min mor til at tage en tur til thailand, (ja og min chef for den sags skyld) og hun er hverken dum, eller en ny slagtet gris,(kan da godt være hendes mand ligner en) der skal ud og vise sig overfor alle de smukke unge piger,(tror jeg da) nej hun vælger bare at tro på det søde smil, alle thai sælgere har i den souvenir butik hun nu er havnet i, og betaler kæmpe overpris. hendes mand kan ikke engelsk og hendes er gebrokkent, så de er måske nemme ofre.
men hun fik en god oplevelse,og vil meget gerne derned igen, synes dog ikke det var så billigt som jeg og bror havde sagt.

min chef havde faktis samme oplevelse, han havde konen og deres 2 unge piger med, og ganske kort så forstod ikke hvorfor alt det kopi lort, blev så dyrt. og han er ikke typen der mangler penge eller brokker sig over ting er dyre.

ja også er der alle de gange folk har prøvet at snyde mig.
godt man er så stædig og nærrig Grin ja og godt man har en thai kone..

thailand er dejligt sted som er fuld af smukke, søde og ærlige mennesker, men ligesom så mange andre steder findes der altså en del uærlige sjæle derude, som altid vil prøve at tage røven på de mindre kloge.
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

b_j3ns3n
kan godt blive enig med jer i at der er lidt ynk i omløb.
men der findes også mange, som bare bliver snydt, uden at være dumme. og de skal vel have lov til at brokke sig ligesom så mange andre gør
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

swed
b_j3ns3n skrev:
men der findes også mange, som bare bliver snydt, uden at være dumme. og de skal vel have lov til at brokke sig ligesom så mange andre gør

GrinGrinGrinGrin Winkuden at være dumme
Swed

Payanak
Ynkelige farangs kommer vel i flere udgaver.
-De som brokker sig over det hele men til stadighed kommer i Thailand(i stedet for at finde et andet land).
-De som elsker alt i Thailand og selvfølgelig aldrig er blevet snydt.

Vikinger må vel så i denne forbindelse være de tilpassede Grin

bagerbager
endelig en tråd som virker lidt seriøs. jeg har prøvet at blivet taget i røven ved diverse handler, men det er min griskhed der gjorde at jeg fik et produkt som ikke var pengene værd. de gange jeg har betalt lidt mere for at få noget der er af en bedre kvalitet føler jeg ikke jeg er blevet snydt da jeg selv har aksepteret prisen. læder bælter (plastik) med dårlige spænder til 150 bath som holder 2-3 uger ....... ha ha hva fan....man får jo det man betaler for. og på barene jammen hvis du opføre dig som en idiot bliver du jo behandlet som en. min erfaring er at hvis man behandler thaier med respekt får men respekt igen.

Thjaa
Vilken en gang lort jeg gider da ikke at blive snydt bare fordi jeg har hvid skind...

jeg kan bestemt godt forstaa at en gade selger forsoeger at faa en exter 50 bath udaf mine lommer og det maa de da gerne forsoeg paa det ender nesten altig med at de kommer til at maa give mig en exter store rabat

men jeg vil lige slaa fast det er ikke mig der altig naar at sige naade naar exter prisen kommer paa min kone skal Bestemt ikke hoere at de forsoeger at smige en exter pris paa de vare de forsoeger at selge mig saa vil hun fare op som en trol af en aeske paa thai maade og give dem toer paa

det som jeg er sure over Thailand er den TURIST SKAT som jeg vil kalle det at en udlaning skal betale 500 Bath for at komme ind og se naade i menst en thai kan slippe med 20 Bath og det har safoelti betyet at jeg har vent bilen om ragti mange steder og koeret vaek jeg naegter at betale mere for det samme som en thai faar at se og bestemt i det at jeg er bosat i landet Nu naar der er ragti mange thai der har fler penge en jeg har .. vi skulle bare proeve at goere det samme over for thai i danmark at en dansker skal betale 100 Dkr for at komme ind i tivlig og en Udlaning 500 Dkr om saa de er bosat i danmark eller bare turister saa vil vi jo blive smidt for menskeradien og Stemlet som rasister i hele verden

Livet er forkort til store problemmer

thamarai
Der findes naturligvis snydere og bedragere i allle lande, og hvis man ikke kan godt engelsk, som thaierne nu heller ikke altid kan, så havner man samtidig i en dårlig forhandlingssituation.

Dertil kommer, at vi danskere ikke er så vant til at skulle forhandle om prisen.

Hvis jeg vil købe noget, som koster 150, men kun vil betale 100 baht, så starter jeg ikke starte med at sige 100 baht, men vil måske starte med 50 baht, for så ender man ofte på midten, dvs. 100 baht. Jeg ved ikke, om I har andre eller bedre forhandlingsmetoder eller tips?

Alternativt kan man jo bare sige prisen, som man vil betale, og hvis den ikke accepteres, så går man bare videre, og så vil de nogen gange løbe efter een og pludselig acceptere prisen, men det er ikke altid.

Jeg købte en gang en billig sko i Tesco Lotus, ja den var billig, uover de ødelage mine fødder, så gik skoene i stykker efter 2-3 uger, så der kan man vel også sige at jeg blev snydt af min helt egen griskhed, hvor jeg bildte mig selv ind, at ting ingenting koster i Thailand...

Jo, kvalitet og god behandling koster ofte lidt ekstra.
/Andreas

Bangkok, Thailand

b_j3ns3n
kan huske da jeg og kæresten, for 2år siden tilbragte 14dage i patong, jeg skulle ha et eller andet med hjem, har glemt hvad det var men det er også lige meget, og jeg diskutere prisen med sælgeren, hvor min kæreste ligepludselig blander sig for at snakke pris på thai. der går ikke længe før min kæreste tager mig i hånden og går, og da det hele foregik på thai forstod jeg intet, hun siger så til mig, at han troede hun var en barpige, og det gjorde vel ikke noget vis jeg som kunde, betalte lidt mere for en souvenir.

jeg må indrømme, jeg var ved at gå tilbage for at gi ham en på lampen.

thamarai
b_j3ns3n skrev:
kan huske da jeg og kæresten, for 2år siden tilbragte 14dage i patong, jeg skulle ha et eller andet med hjem, har glemt hvad det var men det er også lige meget, og jeg diskutere prisen med sælgeren, hvor min kæreste ligepludselig blander sig for at snakke pris på thai. der går ikke længe før min kæreste tager mig i hånden og går, og da det hele foregik på thai forstod jeg intet, hun siger så til mig, at han troede hun var en barpige, og det gjorde vel ikke noget vis jeg som kunde, betalte lidt mere for en souvenir.

Jo, det er korrekt, at der findes en uskreven aftale mellem barpiger og handlende, herunder taxa-chauffører, og den er, at barpigen lader som ingenting, hvis man bliver overcharged eller taxaen kører en omvej med den halvberusede farang. Og jo, den forveksling har jeg også været ude for med kærster og koner.
/Andreas

Bangkok, Thailand

ThomasHOL
b_j3ns3n skrev:

Naturligvis kan man blive snydt uden at være dumme, men nu snakkes der jo om falang priser ikke desideret snyd. Jeg ved udemærket at jeg betaler mere for nogle varer end min kone, eller især min svigermor (hun er en ørn til at prutte om prisen) ville betale. Men jeg gider simpelthen ikke stå og prutte om 5 kr hvis jeg skal købe en t-shirt. Jeg skal naturligvis have dem de standard 50 baht ned men de sidste 50 som en thai kunne få har den handlende nok mere brug for end mig. Sålænge jeg er tilfreds med prisen så skide være med om jeg kunne have fået den billigere.

b_j3ns3n skrev:

Den tror jeg vi alle har været ude for. Min kone fik den engang i Phuket og fortalte så at det var hendes egne penge der skulle betale. Men det er ikke så meget vi hører den mere, men nu har vi jo også vores børn med de fleste gange.

thamarai
ThomasHOL skrev:
Naturligvis kan man blive snydt uden at være dumme, men nu snakkes der jo om falang priser ikke desideret snyd. Jeg ved udemærket at jeg betaler mere for nogle varer end min kone, eller især min svigermor (hun er en ørn til at prutte om prisen) ville betale. Men jeg gider simpelthen ikke stå og prutte om 5 kr hvis jeg skal købe en t-shirt. Jeg skal naturligvis have dem de standard 50 baht ned men de sidste 50 som en thai kunne få har den handlende nok mere brug for end mig. Sålænge jeg er tilfreds med prisen så skide være med om jeg kunne have fået den billigere.

PRÆCIS: hvis man er en ørn til at prutte, så får man naturligvis bedre priser, og hvis man ikke gider prutte i en evighed, så får man dårligere priser.

Jeg skulle en gang købe computere til ca. 150.000 (den gang var computere lidt dyrere), og jeg havde en medarbejder med, og hun brugte to lange 2 timer på at forhandle prisen 500 baht ned...
/Andreas

Bangkok, Thailand

b_j3ns3n
tror det er snyd, farang priser og korupte strissere det drejer sig om. Grin

thamarai skrev:
Jeg synes, at det kører igen og igen, at vi stakkels "rige" faranger hele tiden bliver snydt af de grumme thaiere, herunder af politiet...

Spring til debat: