Se indlæg
 Udskriv debat
Singelærklæring og fødelsattest
hvas
Hej
jeg står og skal have min kæreste på besøg her i danmark, og det er meningen at vi skal giftes her.
Det er 2 gang hun kommer her så jeg tror ikke jeg skal stille bankgaranti.
mit spørgsmål er
hun for lavet en singelæklæring og fødelsattest i thailand og for dem oversat til engelsk, .. men da hun søger om visum til danmark som kæreste besøg.. er det da nødvendig at få papirene attesteret på ambassaden i bangkok eller kan man få det gjort i danmark nå hun kommer her.
jeg er bange for at de siger til hende på ambassaden at der bliver problemer mend at få visum til dk, når hun vil have papierne attesteret.

mvh hvas

lilleper
for 7 år siden da jeg blev gift fik vi bare oversat papirerne til engelsk ikke noget med at de skulle attesteret der var et stempel på oversættelserne der sagde at de var korrekt oversat og dem afleverede vi til US uden problemer men reglerne kan jo have ændret sig siden

Jens Ole
Hej Hvas.

Jeg er lige blevet gift for en måned siden,så jeg kender til alle problemerne omkring stempler og diverse
da vi havde lidt rod omkring vores papirer.
En god ting er at få sat gang i vielsen med det samme hun kommer herop,da i så har tid til at få rettet evt fejl.

Hun skal bruge:

Civilstandsattest
Skilsmissedokument ( hvis hun har været gift før)
Fødselsattest ( ikke alle kommuner kræver denne)
Oversat dokumenterne til engelsk,tysk eller dansk
som SKAL være stemplet fra det lokale ampur(kommune),derefter skal i have stemplet papirne i udenrigsministeret i Bangkok,derefter skal papirne stemples på den danske ambassade.
Er disse ting ikke iorden , kan du glemme alt om vielse i Danmark.

En god ting er at kontakte din kommunekontor og spørge , hvilke dokumenter de kræver.

En af vores problemer var at folkene på kommunekontoret ville have betingelserne vedlagt for hendes skilsmisse i Thailand. Sådanne havde min kone ikke , da der ingen betingelser var ved hendes skilsmisse , hvilket var rimeligt svært at overbevise folkene om.

Jeg mener ikke at hun skal være bange for at få sine papirer attesteret på ambassaden , da min holdning er , at sålænge man holder sig inden for reglerne,hvad skulle de så kunne gøre? måske jeg er lidt naiv her , da min kone gjorde det samme.

Jeg kan give dig et rigtigt godt råd her:
Brug Thaiintegration i Bangkok , de kan oversætte alle dokumenter , samt få dem stemplet mod betaling.
dette vil spare dig for mange bekymringer.

Mvh
Jens Ole

http://www.bws.dk
Nirvana
Selv om hun kun skal her op på turistviesom så kan du ikke være sikker på at du undgår bankgangtie
Come As You Are

Spring til debat: