Se indlæg
 Udskriv debat
Bo i Thailand, og krydse grænsen ofte, nogen begrænsning ?
Hejsa

Dette spørgsmål kan være en gentagelse for mange, men jeg håber at kunne få et præcist svar.

Jeg har lejet et hus i Chonburi, hvor min kæreste/kone og vores hund bor.

Som det er nu rejser jeg til derned hver 2 månede, men jeg ville gerne fks kunne være der 6 mdr adgangen.

så er der en masse regler og visa muligheder.

Men, Jeg har et kontor i Kina som jeg besøger ofte, og laver forretning i Malaysia o samt Taiwan.

Hvis jeg flyver ud af Thailand til fks, Kina, Taiwan, eller Malaysia via international lufthavn, dvs forlader landet med stempel i passet osv. og kommer igen 2-3 dage senere. vil jeg så pr automatik modtage 30 dages Turist visum som jeg gør når jeg kommer fra Danmark ?

Jeg er klar over der er kommet nye regler med at krydse grænserne til fods bil og båd mv.

Jeg mener, kan jeg bare rejse ud og ind som det passer mig, uden at bekymre mig om at jeg har været i thailand i mere end 3 mdr på en 6 mdrs periode. så længe jeg krydser grænsen med fly ?

Så jeg i princibbet kan passe mit arbejde i de andre lande men vende tilbage til thailand uden at bekymre mig om visum.

Mvh Jesper

tuktuk
for mig lyder det som om du skulle undersøge mulighederne for et non immigrant B visum med multible entry, det vil nok være det der er bedst for dig, med det kan du rejse ind og ud så tosset som du vil, og visummet kan løbe op til et år af gangen....

Ring evt. til konsulatet i Hvide Sande han kan fortælle dig mere om muligehderne og priser m.m.

Thailands General Konsulat Stormgade 8
6960 Hvide Sande
Tlf. 9731 1541
fax. 9731 1542

med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...

www.tuktours.dk
Det må man sige ja til, jeg talte med dem, i hvidesande.

Han sagde direkte, at det var absolut den bedste løsning så var der INGEN ballade.

Jeg skulle blot vise lejekontrakten med mit navn.
og have et dokument fra mit firma i kina der viser at jeg har noget at gøre med kina og som beskriver jeg har behov for at rejse ind og ud.

Tusind tak.

//J

Spring til debat: