Se indlæg
 Udskriv debat
Det der med SKAT- Hjælp?
MadsEJ
Hej alle Smile

Ja jeg har lige et par spørgsmål omkring det at betale skat når man bor i Thailand.
Hvis man bor i Thailand(med adresse i Thailand) og arbejder i et dansk firma på dansk grund, hvad ligger skatten så på ?(ved selvfølgelig godt det er individuelt, men ca.Smile)

Og- hvis man bor i Thailand, men arbejder fra Norge, hvordan er skattereglerne så?

Det skal siges det er offshore arbejde, og jeg ved der er et par stykker herinde der har forstand på dét, så håber jeg kan få lidt hjælp!Smile

Skatten er jo vandvittig høj, og når man har adresse i Thailand, (men dog stadig dansk statsborger) burde man da ikke betale nær så meget i skat?
Og hvor meget betaler man til Thailand?

Det er meget forvirrende syntes jeg, men håber i forstår mine spørgsmål.

Hvis alt går vel(og det gør det) så rykker jeg adressen om ca. 6 måneder.. JuhuuuPfftGrin
Savner Thailand og min kæreste utroligt meget!

lols
Du kan finde skattereglerne for Thailand her

[url]www.rd.go.th/publish/6045.0.html[/url]

Og skatten i DK, er jeg sikker på SKAT kan hjælpe med via tlf.Wink eller på www.skat.dk og under flytte til udlandet

MadsEJ
Kald mig dum, eller whatever- Jeg kan virkelig ikke finde ud af det.
Kunne jo forestille mig at der var et par stykker i samme situation, som evt. kunne give lidt råd og vejledning.

perv
hej madsej hvis du arb. for et dansk firma i danmark kan du blive begrænset skattepligtig dog kun i 183 dage derefter bliver du fuld skattepligtig samme regler gælder i norge,har lige været turen igennem...du kan vælge at forblive fuld skattepligtig i dk og så få kørsels fradrag til og fra thailand..kender jeg et par stykker der har..men et godt råd er at finde en god revisor...mvh per

Rasmus
Hej MadsEJ
Kan godt forstå at du ikke kan finde ud af det, og ikke forstår det. Reglerne kan være indviklet når der ikke er tale om EU-lande beskatning. For mellem EU-landene er der en helt klar aftale om at man betaler skat i det land hvor man har sin hovedindkomst. En god tommelfinger regel er: at dette stort set også gælder hvis man modtager løn fra et EU-land, men opholder og arbejder i et ikke EU-land.

Men jeg kan oplyse dig om at Danmark har en dobbeltbeskatningsaftale med Thailand. Så du skulle altså ikke komme til at betale skat i Thailand, af indtægter som allerede er blevet beskattet i Danmark.

Søfolk, Offshore ansatte samt udstationeret personale (f.eks. Ambassade personale) har så en række skattemæssige fradrags muligheder.(!)

Prøv denne link, den giver dig svar på lidt at dit spørgsmål.

http://www.skat.d...201229#pos

Rasmus

helgegedser
Rasmus - Jeg har lige været på skat's hjemmeside og den 15 juli 2009 var Thailand ikke mellem de lande som Danmark har dobbeltbeskatningsaftale med.
MVH

hfb
helgegedser skrev:
Rasmus - Jeg har lige været på skat's hjemmeside og den 15 juli 2009 var Thailand ikke mellem de lande som Danmark har dobbeltbeskatningsaftale med.
MVH

Så kigger du måske ikke godtnok efter:
http://www.skm.dk...o/919.html

Wink

Saendaeng
Som hoved regel skal du betale skat , når du arbejder på dansk grund for et dansk firma. Samme regel er i Norge der skal du bare betale til dem.
Jeg arbejder for et dansk firma , men aldrig på dansk grund , så er derfor skattefritaget i DK , bor i Thailand og hvis jeg ikke opholder mig i Thailand mere end 180 dg om året , skal jeg heller ikke betale til dem.
Det var bedre hvis du kunne komme på en rig i Sydøst asien, der kan også tjenes gode penge.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
MadsEJ
Jeg siger mange tak for svarene, så fik jeg ihvertald mere styr på detSmile
Nogen der kan sige mig om Norge også har dobbelbeskatnings aftale med Thailand ?

Rasmus
Jeg er ikke klar over om Norge har en dobbeltbeskatningsaftale med Thailand, men det skulle undre mig meget hvis de ikke har det. Norge har mange aktiviteter på Offshore fronten, hvor de har ansatte fra mange forskellige nationaliteter inkl. Thailænder.
Rasmus

Saendaeng
som regel skal du betale skat uanset hvad i Norge , så længe et firma er registreret i Norge , skal de ansatte betale skat til Norge.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
bentmj
Hvis du arbejder for et dansk firma i Norge skal firmaet være registreret i Norge og du er skattepligtig i Norge, dog gælder her 180 dages reglen hvilket gør at der kan forekomme udligningskat til Danmark, så helt fritaget for Dansk skat er man nødvendigvis ikke.
Derfor kan fidusen ved at arbejde i Norge være meget lille hvis man ikke har mulighed for at overholde 180 dages reglen, og lønnen udbetales i Nkr hvor kursen kan gøre lønnen mindre, især hvis lønnen ikke er stor i forvejen, og det er meget vigtigt at vide hvilken rotation man arbejder under i Norge så man kan overholde 180 dages reglen, ellers kan der lure ubehalige overraskelser, det har utallige danskere prøvet.
Dog kan det være en god fidus hvis man arbejder offshore i DK at bosætte sig i Thailand idet man så kan få et transportfradrag fra Bangkok til Esbjerg lufthavn og retur naturligvis.
Norge er et EØSland hvilket Thailand jo ikke er, så derfor reglerne anderledes.
Dog ved jeg at der ikke vil være problemer med Danske pensionister som bosætter sig i Thailand, ihvertgald ikke hvad skatten angår.
Det skulle dog ikke undre mig om DK også skummer fløden hos personer som arbejder i Thailand, men dette emne har jo være oppe at vende herinde flere gange og hver gang kommer der utroligt mange forskellige forklaringer, så det ville være skønt hvis der herinde var bare en person som var 100% inde i disse skatteregler og ville dele disse guldkorn med vi andre uvidende.

Spring til debat: