Se indlæg
 Udskriv debat
Anbefaling af oversætter-service ?
nicefarang
Jeg skal have oversat en civilstandsattest fra Thai til Engelsk. Den skal efterfølgende legaliseres på Thai Udenrigsministerie og godkendes af Dansk ambassade i Bangkok (det er ikke alle der er enige i at legalisering er nødvendig, men på borgerservice anbefalede de det idag, for at være på den sikre side).

På ambassadens hjemmeside står der at de kan afvise at godkende hvis oversættelsen er dårlig, også selv om den allerede er legaliseret. Kan I anbefale et oversættefirma i Bangkok der kan gøre ordentligt og helst samme dag ?

dutling68
det kan du gøre ude ved Thai Udenrigsministerie når du kommer ind så er der et par stykker eller flere som står ved indgangen de kan oversætte for dig og det koster ca 500 baht og tager en lille time men kom når de åbner så du har god tid....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

quickmouse
nicefarang skrev:
Jeg skal have oversat en civilstandsattest fra Thai til Engelsk. Den skal efterfølgende legaliseres på Thai Udenrigsministerie og godkendes af Dansk ambassade i Bangkok (det er ikke alle der er enige i at legalisering er nødvendig, men på borgerservice anbefalede de det idag, for at være på den sikre side).

På ambassadens hjemmeside står der at de kan afvise at godkende hvis oversættelsen er dårlig, også selv om den allerede er legaliseret. Kan I anbefale et oversættefirma i Bangkok der kan gøre ordentligt og helst samme dag ?

ved ikke om det er en and, men jeg har hørt fra uofficelle kilder at BKK ambasaden har en liste ligende over oversættere / translatører som de på forhånd har godkendt.

måske en ide at prøve med en lille hentydning der om de kunne anbefale en / flere oversættere / tranlatør.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

ingolf
quickmouse skrev:
nicefarang skrev:

ved ikke om det er en and, men jeg har hørt fra uofficelle kilder at BKK ambasaden har en liste ligende over oversættere / translatører som de på forhånd har godkendt.

måske en ide at prøve med en lille hentydning der om de kunne anbefale en / flere oversættere / tranlatør.

Mener der var noget med, at en dansk oversättere, bosat i BKK, fik den liste stoppet, fordi han ikke var med på listen.

Ret mig, om jeg har fejlSmile

Ingolf

Tumut
vi plejer at få oversat af en der har arbejdet 16 år på ambbasaden, men på pension nu.
jeg skriver et nummer og adrese imorgen, det koster også 500 baht cirka og tager 15 min- 60 min

nicefarang
Mener der var noget med, at en dansk oversättere, bosat i BKK, fik den liste stoppet, fordi han ikke var med på listen.
Ingolf

Der var lige præcis et indlæg her på siden omkring dette, men jeg kan ikke finde det igen.

vi plejer at få oversat af en der har arbejdet 16 år på ambbasaden, men på pension nu.
jeg skriver et nummer og adrese imorgen, det koster også 500 baht cirka og tager 15 min- 60 min

Det ville være fint
Redigeret af nicefarang d. 22/09-2009 22:13

Jens Ole
Hej nicefarang.

Jeg kan meget let henvise dig til et kanon sted for at få lavet dine oversættelser.

Thai integration i Bangkok

De er utrolig hjælpsomme og ved hvad de snakker om. Jeg bruger dem selv og har fuld tillid til deres arbejde.

Flere fra Thaiintegration er hyppige debattører herinde og kommer med mange råd til os " uvidende"

Mvh
Jens Ole

http://www.bws.dk
kwan_nico
nicefarang skrev:
Ingolf

Der var lige præcis et indlæg her på siden omkring dette, men jeg kan ikke finde det igen.

Det ville være fint

Hej, jeg lægger add. på en som har være ansat på ambassaden, ham fik jeg anvist af ambassaden

Manoon Laokwansatit
Consular Service
115 Ekamai 12, Sukhumvit 63, 10110 Bangkok
Tlf. 023913605 Fax:027130407

Han tager 500 pr. siden og det tager under en 1/2 time.

Mvh. Bjarne

nicefarang
Jens Ole skrev:
Hej nicefarang.

Jeg kan meget let henvise dig til et kanon sted for at få lavet dine oversættelser.

Thai integration i Bangkok

De er utrolig hjælpsomme og ved hvad de snakker om. Jeg bruger dem selv og har fuld tillid til deres arbejde.

Flere fra Thaiintegration er hyppige debattører herinde og kommer med mange råd til os " uvidende"

Mvh
Jens Ole

Jeg har skrevet en henvendelse på deres hjemmeside for et par dage siden, men de har ikke svaret.
Det var også det første firma jeg tænkte på.

jesperfrb
Kan kun varmt anbefale "Thai-integration"
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: