Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
kongen er syg
|
|
| bagerbager |
Lagt på d. 21/09-2009 09:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
tv2 news skriver at kongen er indlagt på sygehus i bangkokhttp://nyhederne.tv2.dk/kongelig/article.php/id-25201287.html |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/09-2009 09:55
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
http://nyhederne....01287.html tør je næsten ikke fortælle min kone
Redigeret af d. 21/09-2009 09:55 |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 21/09-2009 10:02
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Ja det kan jo desværre ske når som helst han dør, også er jeg godt nok spændt på hvad der sker i thailand. Håber selvfølgelig det bedste, men desværre tror jeg først balladen rigtig starter når kongen ikke lever mere. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 21/09-2009 10:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Håber ham alt godt, Kongen af thailand styrer, han har fødselsdag samme dag som min mor. |
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 21/09-2009 10:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 465 |
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/09-2009 12:34
|
|
Jeg tror efter han engang/snart doer vil der blive 2-3 dages stilstand efterfuldt af ragnarock i gaderne. Det bliver ikke et godt sted at vaere, pga hvem skal have magten ? Hans soen som alle jo .. ikke hader, men taet paa ? Og hvad med den politiske situation. Det er slemt nok kongen doer men hvis den politiske situaton er som idag, bliver problemerne da 10doblet og opblaest mange gange til nget der minder om borgerkrig i gaderne pga de ikke behoever at skulle se godt ud i kongens oejne da han jo er taget paa ferie i de evige rismarker. Det blir ikke sjovt ! |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/09-2009 13:44
|
|
Kenny, jeg tror du er for pessimistisk. |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 21/09-2009 13:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
kennyhawk skrev: Jeg tror efter han engang/snart doer vil der blive 2-3 dages stilstand efterfuldt af ragnarock i gaderne. Det bliver ikke et godt sted at vaere, pga hvem skal have magten ? Hans soen som alle jo .. ikke hader, men taet paa ? Og hvad med den politiske situation. Det er slemt nok kongen doer men hvis den politiske situaton er som idag, bliver problemerne da 10doblet og opblaest mange gange til nget der minder om borgerkrig i gaderne pga de ikke behoever at skulle se godt ud i kongens oejne da han jo er taget paa ferie i de evige rismarker. Det blir ikke sjovt ! Jeg håber ikke Du får ret! ![]() God bedring til Kongen af Thailand [img]http://dansk-thai.dk/themes/DTW-Default//images/dtw-logo.gif[/img] is not a valid Image. Redigeret af FCKdk d. 21/09-2009 13:48 __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/09-2009 15:44
|
|
Naar jeg gennemlaeser min indlaeg kan det godt vaere det lyder lidt voldsomt, men jeg kan sagtens se det udvikle sig til noget voldsomt, for det jo trodsalt reelle seriose sporgsmaal jeg stille, som ingen har svarene paa, og ingen thaier i thailand toer spoerge om. Og naturligvis haaber jeg kong bhomipol vil blive rask og leve lang tid fremover. Han er den moralske ryggrad i et kaotisk land paa falittens rand. |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/09-2009 15:46
|
|
Når kongen engang dør, vil der blive 6 måneders sørgetid, og i denne periode er der ingen der våger at gribe til våben. |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/09-2009 16:09
|
|
Til abekatten. Jeg haaber naturligvis du faar ret, men tror der vil vaere for meget politisk uro, og for mange der vil krible i fingrene for at faa noget nem billig magt uden for meget modstand, pga meget faa i starten vil vove at proeve paa noget. Og som det er sket i utallige steder verden over, utallige gange, saa naar der er mulighed for magt (=penge og retten til .. ALT) er det naesten ligemeget hvad situationen er der er altid nogen der proever at vende det til deres fordel og udnytte det. Og det er de verdensmestre i, her i thailand. og jeg tror at der kommer til at ske en del store ting her, og jeg tror der vil vaere 2 sider som vil komme op og toppes over magtfordelingen, og dermed skabe, i den sidste ende, noget der mest vil minde om borgerkrig i lidt mindre maalestok selvfoelgelig. Men det bliver ikke sjovt. Husk paa at allerede nu er der saa mage problemer i luften, og politisk er thailand en daarlig joke som gassen siver ud af. Naar der kommer et taendstik exploderer den sa eller... ? |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 21/09-2009 16:15
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Tror desværre også du har ret Kenny, men håber det bedste for det dejlige land thailand. Læng leve kongen |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 21/09-2009 16:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Syntes at spørgsmålet omkring hvad der sker når kongen engang går bort, er ganske hypotetisk. Thailand er et monarki ganske som os, så det er ældste søn der overtager tronen, medmindre han bliver uegnet til at arve tronen. Husk på at kongehusets magt er ganske ubetydelig, så hvem skulle have interesse i at lave et kup????? Mvh. Niels |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 21/09-2009 17:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Det er trist men husk at det er hvis Kongen dør ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/09-2009 17:45
|
|
latour82 skrev: Syntes at spørgsmålet omkring hvad der sker når kongen engang går bort, er ganske hypotetisk. Thailand er et monarki ganske som os, så det er ældste søn der overtager tronen, medmindre han bliver uegnet til at arve tronen. Husk på at kongehusets magt er ganske ubetydelig, så hvem skulle have interesse i at lave et kup????? Mvh. Niels Jeg tror for det foerste at der er extremt mange der ikke vil have kongens soen (har kun 1) til at arve tronen, og hvis du tror det er ubetydelig magt kongen har i thailand tror jeg du er helt galt paa den. Det kan godt vaere han ikke har noget reelt at sige rent politisk osv, men folket elsker ham og hvad han siger gaelder i den sidste ende. Og saa er det for saa vidt lige meget om de er gule, roede eller blaa. Og hvis du vaelger at se 10 aar frem efter kongens doed tror du sa ikke at den nye konge, hvem han end er, ender med at nyde godt af de samme goder som bhumipol goer idag? Jeg tror magten i thailand er enorm, da pengene er rigtigt gode, og de er der til du doer. Forestil dig at der sidder en nu som gerne vil have tronen eller gerne vil have den vaek, for at han kan tage magten som permanent statsoverhoved/diktator, (er jo set militaeret tidl har taget magten, saa ikke svaert at goere)og der er flere der har den droem i thailand pt, tror du saa ikke dette er en god tid at satse hele puljen, gaa all in, og tage magten, og efter 10 aar er alt normalt pga magthaveren jo sikkert er fornuftig nok til ikke at lave for meget roere saa de internationale problemer som usa militaer ikke blander sig, og som sagt 10 aar senere sidder du i din onske situation med total magt og intet blod paa haenderne. Bare en tanke.. MEN ER DEN REALISTISK.. ? ja!!! |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 21/09-2009 18:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
kennyhawk skrev: Jeg tror for det foerste at der er extremt mange der ikke vil have kongens soen (har kun 1) til at arve tronen, og hvis du tror det er ubetydelig magt kongen har i thailand tror jeg du er helt galt paa den. Det kan godt vaere han ikke har noget reelt at sige rent politisk osv, men folket elsker ham og hvad han siger gaelder i den sidste ende. Og saa er det for saa vidt lige meget om de er gule, roede eller blaa. Og hvis du vaelger at se 10 aar frem efter kongens doed tror du sa ikke at den nye konge, hvem han end er, ender med at nyde godt af de samme goder som bhumipol goer idag? Jeg tror magten i thailand er enorm, da pengene er rigtigt gode, og de er der til du doer. Forestil dig at der sidder en nu som gerne vil have tronen eller gerne vil have den vaek, for at han kan tage magten som permanent statsoverhoved/diktator, (er jo set militaeret tidl har taget magten, saa ikke svaert at goere)og der er flere der har den droem i thailand pt, tror du saa ikke dette er en god tid at satse hele puljen, gaa all in, og tage magten, og efter 10 aar er alt normalt pga magthaveren jo sikkert er fornuftig nok til ikke at lave for meget roere saa de internationale problemer som usa militaer ikke blander sig, og som sagt 10 aar senere sidder du i din onske situation med total magt og intet blod paa haenderne. Bare en tanke.. MEN ER DEN REALISTISK.. ? ja!!! kongehuset er som i danmark ikke med på den politiske scene. Men thailands konge er højt elsket af alle som du nævner, og at folket hører på ham giver en del indflydelse, som han kan og har brugt til at få politikerne til at høre på ham. men jeg tvivler på at du vil få ret i at der sidder en eller flere som er klar til at gå "all in". der står for meget på spil, de kan tabe alt på den forkerte hånd, og ende med at være dem der sender thailand ud i en borgerkrig, med tusindvis af dræbte, og knap så god omtale i bla eu og usa Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 21/09-2009 19:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Ny skal man jo huske på der er meget stor forskel på det danske monarki og det thailanske. Hvor det danske har en gemytlig folkelig opbakning og de facto er af ren repræsentativ karakter på overfladen (Ja HKH Dronningen HAR faktisk stadigt en del magt jvf. grundloven fx.) Er det i Thailand af en noget anden karakter. Der er ingen tvivl om at kongen, må han leve længe, og dronningen er både elsket og højt agtet af befolkningen samt militær og politiske ledere. Og det fakta han kan udstede et "kongelige dekret" som har har gjort ved tidligere lejligheder. Nok er hans magt defineret i den thailanske grundlov - men da den kan fortolkes meget giver det kongen reel magt - og meget af den. Tænk på at den seneste blev vedtaget bla. pga "Vote for the King" slogans... Der er ingen tvivl om at kongen har en lang række magt beføjelser som ikke findes i det danske monarki. Det er naturligvis også en væsentlig faktor hvor meget kongen faktisk ejer af/i thailand. Kongen og den kongelige familie er god for over 182 milliarder DKK - og penge ER magt jo. Ejer fx Siam Commercial Bank. Hvad der sker ud i fremtiden når kongen engang - desværre - død - er svært at gætte om - men det er meget troeligt at der kommer en sørgetid på op til 6 måneder - hvor der vil være fred - men også en meget spændt stemning. Om der ligefrem kommer borgerkrig - er nok tvivlsomt - mange thaier er meget trætte at krig og uroligheder. Men at der kommer uroligheder frem til den der nu overtager en gang ud i fremtiden - viser sin magt og sine hensigter er der nok ikke nogen tvivl om. Om HKH Kronprinsen kommer til at overtage tronen er et godt spørgsmål. For uanset hvad - skulle kronprinsen forkastes er der jo andre kandidater. Det er jo muligt for kongens råd at give magten til en af prinsesserne istedet - skulle der ikke være nogen mandlig kvalificeret arving. Men lad os nu alle håber at det varer længe før kongen går bort. Længe leve kongen! Redigeret af Djengis d. 21/09-2009 19:31 Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| Kent26 |
Lagt på d. 21/09-2009 19:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 163 |
Ja, ja.. Så er han sgu heller ikke mere elsket. For nogle er han guddommelig, men min kæreste og hendes venner på universitetet har sgu ikke særlig meget til overs for ham og kongehuset som sådan. Udadtil viser de respekt (ville være dumt andet med mindre de vil i monkey house), men indadtil er respekten knap så stor. Så tag tilbedelsen med et gran salt, ægte for nogle - mange spiller bare med. |
|
|
|
| Inger og Kim |
Lagt på d. 22/09-2009 03:27
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 42 |
jeg forstaar godt alle jeres agumenter men jeg er ogsaa tilboejlig til at tro paa raganarok og til Kent 26 saa siger du det jo selv her i dit inlaeg ovenfor dem der vil lave balade faar et stempel i panden og dem der beskytter kongedoemmet jeg tror saa det bliver thailand som vil vaere delt i mange forskellige grupper f.eks isan syd thailand muslimerne saa vil der vaere de roede og de gule i gaderne og de vil helt sikkert forsoege noget og der vil vaere militaeret og saa den kaere mafia der ikke vil finde sig i at skulle dele penge med andre saa derfor haaber jeg ogsaa han ikke er saa alvorlig syg og at alle graenser bliver holdt ![]() |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 22/09-2009 06:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Seneste nyt om kongen: http://www.bangko...-king-well (svare til det samme som står under nyheder) |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Det er trist men husk at det er hvis Kongen dør