Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
indkøb i Bangkok
|
|
| famhyt |
Lagt på d. 12/09-2009 21:14
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Hej Alle så går turen mod Thailand, på torsdag starter med nogle dage i Bangkok, og så må vi se havd der sker. Jeg har lige et enkelt spm. Nogen der har erfaring med om det kan betale sig at købe GPS i Thailand ? Jeg har overvejet at tage til Hua Hin fra bangkok, er det noget der kan anbefales, jeg rejser alene |
|
|
|
| Sarah |
Lagt på d. 12/09-2009 21:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
Der kører minibusser til Hua Hin fra Bangkok, fra Victory Monument stationen. De kører når der er folk nok ;-) Ah kan ikke huske hvad det koster 200-250 bath måske? |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 12/09-2009 22:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
har slettet hvad jeg skrev før, da jeg ikke vidste du havde været i Thailand før. :-) mht. gps prøv MBK :-) Redigeret af hanspeter d. 12/09-2009 22:19 |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 12/09-2009 23:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
GPS kan kun anbefales at købe i Thailand hvis du skal køre rundt i - Ja, Thailand Hvis du skal bruge den i Danmark skal du herefter hen og købe dansk software, som koster lige så meget som enheden selv. Så det kan ikke betale sig. Desuden koster GPS i Thailand efter min opfattelse faktisk mere end i Danmark. Har set fine GPS'er i Danmark til omkring 700kr? Har jeg aldrig fundet dem til i Thailand...Desuden er der mange steder at shoppe - Der er MBK, som har masser af billigt tøj, spil, dvd'er, elektronik, telefoner osv, og så er der de lidt dyrere mærkesteder som Paragon og Emporium. Der er nok at tage fat på med shopping ihvertfald ![]() Nu bor jeg selv i Hua Hin, og det kan anbefales hvis du vil slappe af, til strangen, lidt i byen osv. Men hvis du vil på vilde sex-ture med damer osv, er det nok ikke Hua Hin du skal vælge
|
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 13/09-2009 06:10
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
Sarah skrev: Der kører minibusser til Hua Hin fra Bangkok, fra Victory Monument stationen. De kører når der er folk nok ;-) Ah kan ikke huske hvad det koster 200-250 bath måske? det koster 180 og det tager ca 2 timer.... Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 15/09-2009 21:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Prøv "The Mall" der ligger på Bangkapi - Det er et stort shopping center hvor der stort set ikke kommer Farangs - der er de samme varer som i Paragon, Emporium osv - men meget billigere. Desuden ligger der lige ved siden at metro "Thai Cultural Center" et center der hedder "Esplanada" også hvor der ikke kommer mange Farangs - og hvor priserne er tydeligt lavere end Siam Paragon. Både Esplanada og The Mall ligger ikke inde i city, men er nemme at komme til med taxi og Esplanada med metroen.. Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 15/09-2009 23:40
|
|
dutling68 skrev: Sarah skrev: Der kører minibusser til Hua Hin fra Bangkok, fra Victory Monument stationen. De kører når der er folk nok ;-) Ah kan ikke huske hvad det koster 200-250 bath måske? det koster 180 og det tager ca 2 timer.... Kan du sige 200 baht og 2,5 time?
|
|
|
|
| Berg |
Lagt på d. 16/09-2009 00:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 347 |
Djengis skrev: Prøv "The Mall" der ligger på Bangkapi - Det er et stort shopping center hvor der stort set ikke kommer Farangs - der er de samme varer som i Paragon, Emporium osv - men meget billigere. Desuden ligger der lige ved siden at metro "Thai Cultural Center" et center der hedder "Esplanada" også hvor der ikke kommer mange Farangs - og hvor priserne er tydeligt lavere end Siam Paragon. Både Esplanada og The Mall ligger ikke inde i city, men er nemme at komme til med taxi og Esplanada med metroen.. For ikke at glemme det dejlige marked som ligger lige bagved The Mall (bangkapi) - flodbåden stopper også godt 100 meter fra The Mall, så som Djengis rigtig nok skriver er det let at komme dertil, hvad enten du vælger den ene eller den anden rejse form
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/09-2009 01:32
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Det bedste og billigste sted at handle i Bangkok, er absolut China Town, men for en ikke kendt, er det svært at finde rundt. Jeg er ved at lave et indlæg til denne website om China Town. |
|
|
|
| famhyt |
Lagt på d. 18/09-2009 16:38
|
Hej Alle Så er ankommet til Bangkok :-) Solen skinner og alt er godt. Er der nogen der har et godt tip til køb af Nike sko. Tager ud på weekendmarkedet imorgen (lørdag) og kigger mig lidt omkring. Håber at jeg har plads til alle indkøbene i kufferten. Rejste herover med Finair, via Helsinki. 3500 T/R kan godt anbefales. Ventetid 2 timer på vej herover og 1 time på vej hjem. Det må siges at være rimeligt. |
|
|
|
| famhyt |
Lagt på d. 18/09-2009 16:46
|
Hej igen Det skal lige siges at jeg fandt et sted ved mit hotel, Baiyoke sky. 1500 TBH, så det var ok, med ikke et ret stort udvalg. 3-4 forskellige ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/09-2009 18:10
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
famhyt skrev: Hej Alle Så er ankommet til Bangkok :-) Solen skinner og alt er godt. Er der nogen der har et godt tip til køb af Nike sko. Tager ud på weekendmarkedet imorgen (lørdag) og kigger mig lidt omkring. Håber at jeg har plads til alle indkøbene i kufferten. Rejste herover med Finair, via Helsinki. 3500 T/R kan godt anbefales. Ventetid 2 timer på vej herover og 1 time på vej hjem. Det må siges at være rimeligt. et hurtigt råd ville værre at lade værre med at købe NIKE sko på weekendmarkedet, find istedet en sportbutik i en af de mange storcentre, |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 18/09-2009 18:22
|
|
hehe... Ja, Nike Sko på et marked? Originalt er det ihvertfald ikke, men køber man dem med originalt logo må man også slippe næsten det samme som herhjemme Hver gang jeg køber mig et par Adidas (jeg foretrækker Adidas ) må jeg ihvertfald smide 5-600kr...Held og lykke med din shopping, husk at stoppe fordi MBK!
|
|
|
|
| famhyt |
Lagt på d. 18/09-2009 23:52
|
Forstår godt hvad i mener, men jeg købte også Nikesko sidst jeg var her. Samme pris, og de holder fuldt ud lige så godt, som de originale. Så føler ingen trang til at give det 5 dobbelte. Det er ikke fordi jeg er nærrig, men syntes at det er svært ar se forskel, hvor ved jeg fra at dem jeg køber i MBK er ægte. Det kan jo lige så godt være kopier |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 19/09-2009 00:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Sportsko og sportstøj kan med fordel handles i de små conceptstores man finder i næsten alle malls i Thailand. Det enkelte mærke har sin egen butik med navn efter mærket. Det er dog kun en brøkdel af udvalget der er identisk med det der i Danmark tilbydes, da sortimentet jo også rettes ind efter klima samt lokale behov og ønsker. Jeg har dog set identiske Nike Airmax i forskellige modeller til lidt over ½pris!
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| famhyt |
Lagt på d. 19/09-2009 15:53
|
Nogen der kan anbefale eller har erfaring med Suan Lum Night Bazaar ![]() |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 19/09-2009 16:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
famhyt skrev: Nogen der kan anbefale eller har erfaring med Suan Lum Night Bazaar ![]() Jeg troede det skulle lukkes for et par år siden.... Men ellers et fint sted med en musikscene, foodcenter og fadøl i stride strømme. Fantastisk helle mens tøserne handler. ![]() |
|
|
|
| kiouma |
Lagt på d. 19/09-2009 18:24
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
Med hensyn til indkoeb af GPS i Thailand, saa er det min erfaring at de faktisk koster betydeligt mere herude end de goer i Danmark. Jeg betalte 12.900,- THB for en Garmin Nuvi 200W og det var den billigste pris jeg kunne finde. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 19/09-2009 19:12
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
famhyt skrev: Nogen der kan anbefale eller har erfaring med Suan Lum Night Bazaar ![]() dyrt men gode kopier så der skal pruttes godt om prisen hvad med at prøve at finde en outlet der kan du finde gode tilbud og det er ikke kopier har selv købt sko i outlet som ligger tæt på cha-am.....men ellers prøv at tage en tur til Siam Square tæt på mbk de har mange modeller som du ikke ser i danmark men koster også lidt extra, men ellers tag til Saphan Put har lige lånt denner her notis: Saphan Put, et farverigt nattemarked for de lokale. Meget billigt sammenlignet med andre turistmarkeder i byen. Tøj og sko dominerer. For eksempel ligger en ny tshirt på 50 bath stykket, og det er før der er pruttet om prisen!. Jeans for 100 bath. Her findes også et par små steder, hvor man kan få en lille bid mad mellem indkøbene. Uvist af hvilken årsag er grillet blæksprutte og vagtelæg blevet den lokale specialitet her. Prøv det! Hvis man skal tisse går man (og i øvrigt også kvinder!) om i parken bag markedet. Åbent fra klokken 19 til lige efter midnat. Tag en taxa til Saphan Put (Memorial bridge på engelsk). Bagefter kan man spadsere til den nærliggende Pak Klong Talad, hvor der sælges blomster en gros døgnet rundt..... et af de bedste markeder i bangkok efter min smag da det ikke er overrent af turister så folk er glade for at se dig og er lidt overrasked over at se en farang komme her så folk vil gerne have en sludder for en sladder så man har ikke så travlt med at få dig ud af biksen i en fart......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| sputnik |
Lagt på d. 19/09-2009 20:15
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 91 |
Med hensyn til gps i Thailand,har set garmin ved T-Hansen til 900kr med Europa kort men også ingang til sd kort så du kan sætte Thai navigation i,køb et kort i MBK.Garmin virker upåklageligt i Thailand.Men for.eks kan Tom Tom ikke bruges i Asien. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

starter med nogle dage i Bangkok, og så må vi se havd der sker. Jeg har lige et enkelt spm. Nogen der har erfaring med om det kan betale sig at købe GPS i Thailand ? Jeg har overvejet at tage til Hua Hin fra bangkok, er det noget der kan anbefales, jeg rejser alene