Se indlæg|
Adoptionsrejse Koh Samui og Bangkok
|
|
| Bella |
Lagt på d. 16/08-2005 09:47
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Vi skal til næste sommer (cirka) rejse til thailand efter en lillebror (eller søster). Vi vil gerne rejse ud en uge eller to før selve adoptionen for at opleve Thailand og holde lidt ferie. vi rejser med vores søn som til den tid næsten vil være 7 år. vi har talt om at holde ferie på koh samui først. (valgt ud fra en bog om Thailandske strande )vi har fundet masser af lækre hoteller på nettet, men tænkte at I måske kunne anbefale noget (samt et område på øen, hvor vi skal bo) Vi vil gerne bo rigtigt godt. Vi vil gerne snorkle. Så hvis I har forslag til hoteller og oplevelser tager vi gerne i mod dem. Senere skal vi så bo en uges tid i Bangkok, her er det vigtigt at hotellet er godt (gerne med pool) og med store værelser (suite eller lejlighed) da vi skal bo 4 heraf en ny lillebror ![]() Samtidig skal standarden være i orden. vi skal selvfølgelig også opleve noget i Bangkok på børnenes vilkår. (vores store dreng vil jo også gerne købe spil) Håber på lidt inspiration. mvh Bella |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 16/08-2005 10:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Prøv internet siden:sawadee.com Der er gode beskrivelser af både områder og hoteller. |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 16/08-2005 12:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Du kunne måske prøve Regency Park på Sukhumvit rd Soi 22. Et hotel til Rimelig pris, ca. 130,- DKR. for et stort værelse, Der findes en lille Pool på 5. sal. dybde 1.20 M. Hotellet er rimeligt pænt invendigt, der er dog hotel byggeri lige ved siden af. Har været der i Aug. 2005. Men ellers er Sawadee.com et godt sted at kikke. På Koh Samui, er Lamai Beach et godt, og roligt sted, iforhold til Chaweng, hvor der er masser af biler og støj. Lamai, bo evt på MiraMare pris 1100 Bath for bungalow, med Aircon. Kim
|
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 16/08-2005 12:30
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Et rigtig godt sted at se efter hotel er: http://www.farang... Peter
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 16/08-2005 15:46
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hejsa, Nu er jeg ikke helt færdig med følgende side endnu, men du er da velkommen til at tage et kig på den. [url]www.dansk-thai.dk/hotel.php[/url] Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Susanne |
Lagt på d. 16/08-2005 16:09
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 19 |
Hej Bella![]() Et lækkert hotel i Bangkok (dyrt) er Shangri-La, det ligger i Silum med udsigt over floden. Vi har boet der i 2003 Spil kan købes i Mahboonkrong Center, Sky Train kører lige der til. Du er velkommen til at tage et kig på min hjemmeside. Hilsen Susanne |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 16/08-2005 17:32
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Bella, Centret som Susanne anbefalder kaldes populært M.B.K Center og der er også Pantip plaza. Hotellet ,kan du se her : [url]www.thailand-hotel.net/bangkok/hotels/hotel_1653at.html[/url] Ud over den før nævnte link : [url]www.sawadee.com[/url] eller : [url]www.thailand-hotel.net/[/url] M.h.t. underholdning for børn , findes som Neonthai har nævnt under et andet tråd : [url]www.safariworld.com/[/url] [url]www.dreamworld-th.com/english/index.php[/url] samt: [url]www.siamparkcity.com/story-page.htm[/url] M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Bella |
Lagt på d. 16/08-2005 18:32
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Tusind tak for alle de gode links. Vi får meget kort udrejsevarsel så der er meget, der skal på plads uden at vi kan bestille noget. By the way, men sygelige slangefobi...kan jeg undgå at se slanger? ![]() |
|
|
|
| Susanne |
Lagt på d. 17/08-2005 08:33
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 19 |
Hej Bella Jeg har været i Thailand 4 gange og jeg har ikke set slanger, Susanne ![]() |
|
|
|
| solmand |
Lagt på d. 17/08-2005 09:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
hej jeg har set slanger men det var ude på landet. mvh Parkpean Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 17/08-2005 12:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Kære Bella Du skal ikke bekymrer dig om slanger når du er i Thailand – så længe du holder dig til civilisation. Kommer du først ud på landet eller i junglen stiller sagen sig noget anderledes. Husk på! slanger er mere bange for dig end du er for dem. Slanger tager flugten så snart de mærker menneskers tilstedeværelse eller kommen. Vi har hus ude på landet, og har naturligvis set div. små slanger, man vi har aldrig hørt om nogle fra landsbyen som er blevet bidt. Hilsen Rasmus |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 17/08-2005 13:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Bella, Jeg har også lige som Rasmus kun set slanger i Thailand 2 gange i løbet af de 13 år, jeg har besøgt landet. -1ste gang var det i Pattaya hvor der kom en thai bærende på en kæmpe python slange, og vil have bar gæsterne til at blive fotograferet med den. -2en gang var det i Phimai, hvor vi gik rundt i tempel ruiner, og faktisk så jeg kun halen af den, for som Rasmus fortalte, den skyndte sig i "sikkerhed" under nogle sten. Jeg ved ikke om det vil hjælpe på din fobi at besøge dette sted: Nong Ngu Hao Snake Farm /Samut Prakan lies on the 14th km marker of Highway 34, and is a snake cultivation center where one can witness snake catching and poison extracting. It also sells cheap products made of snake skin. Man siger jo at "OND skal med OND fordrives. Det er sikkert ikke rart at har det sådan, jeg føler med dig. Så summa summarum : glem alt det om slangerne, og koncentrerer dig om den glædelig begivenhed som venter jer i fremtiden. Held og lykke i fremtiden med lillebror/søster. M.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 17/08-2005 13:35 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 17/08-2005 16:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Rasmus skrev: Kære Bella Du skal ikke bekymrer dig om slanger når du er i Thailand – så længe du holder dig til civilisation. Kommer du først ud på landet eller i junglen stiller sagen sig noget anderledes. Husk på! slanger er mere bange for dig end du er for dem. Slanger tager flugten så snart de mærker menneskers tilstedeværelse eller kommen. Vi har hus ude på landet, og har naturligvis set div. små slanger, man vi har aldrig hørt om nogle fra landsbyen som er blevet bidt. Hilsen Rasmus Jeg kan give Rasmus 100% ret ![]() Men jeg bor i et sumpomraade og flere gange om maaneden har jeg set slanger paa 2 - 3 m sno sig forbi min hoveddoer Jeg ved ikke hvorfor men det er altid ved 9 - 10 tiden om morgenen naar alle er taget paa arbejde Thaierne siger at hvis man ser en slange betyder det lykke men hvis den findes i huset betyder det ulykke og munkene bliver tilkaldt for at goere huset lykkeligt igen![]() Min nabo som jeg har lejet mit hus af fandt for et par maaneder siden en groen slange paa 2 m, en saakaldt trae slange paa 1 sal Det sidste aar har jeg oplevet 2 familier har haft besoeg af 'store' slanger i deres huse Hvis man ser en slange kan man ringe til 191 og politiet vil sende en som fanger slangen![]() Hvis man koerer en tur om morgenen kan man ofte se slanger som er blevet koert over af biler om natten. De forsoeger at krydse vejen om natten hvor der er roligt men det lykkedes ikke altid Scorpioner ser vi ogsaa ofte ![]() http://www.siam-i...imals.html |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 17/08-2005 17:17
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Slanger findes overalt her i Thailand. Ogsaa i Bangkok. Vi hart haft en i huset og et parr stykker i haven, For et parr dage siden var der en paa fortovet foran vort kontor som ligger paa en af de mest beferdede gader i byen. En bekendt af mig mistede for et parr aar siden 2 af sine hunde for senere at finde ud af at han havde en fem meter lang kvelerslange under huset. Dette skedte ogsaa midt i Bangkok. Det gode ved slanger er at hvor de er er der ingen rotter.Selv om der er mange slanger her er muligheden for at se dem dog forsvindende lille. De hader menesker og flygter saa snart de fornemmer at vi er i naerheden af dem.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Jeg ved ikke hvorfor men det er altid ved 9 - 10 tiden om morgenen naar alle er taget paa arbejde